A munka: mezbetűtervező
Név: Anthony Barnett
Kor: 63 év
Amikor legközelebb Cristiano Ronaldót, Kakát vagy a többi Real Madrid-sztárt figyeled, vess egy pillantást a karcsú, könnyen olvasható nevekre és számokra is a hátukon. Ezek mind Anthony Barnett kreativitását dicsérik.
Mit is csinál pontosan?
Reklámszakember vagyok. Én készítem a Real Madrid mezére a karaktereket. Dolgoztam a Milan, a Fenerbahce, az Ajax, a Manchester United és az angol válogatott mezein is. A cégem részt vett az olaszok 2006-os, vb-győztes dresszének tervezésében is.
Hogy a Realnál maradjunk, minden szezonkezdet előtt három betűtípust mutatok nekik. Volt már rá példa, hogy kész betűtípussal dolgoztam, de szeretek teljesen újakat készíteni. Minden új készlet előállítása körülbelül egy hónapot vesz igénybe. A klub ezek után kiválasztja azt, amelyikkel szerepelni kíván. A 2003–2004-es szezon óta dolgozom a Realnak, David Beckham első szezonja óta.
Hogy került oda?
Sok egyéb munkakör – mint például cégvezető – után visszatértem a gyökereimhez, a tervezéshez. Édesapám sok évvel ezelőtt London egyik legjobb betűtervezője volt. 1997-ben csatlakoztam a Fuseon Graphicshoz, a cég a Premier League-ben a neveket és számokat készíti. Az angol válogatottal 2002-ben kezdtünk dolgozni. Miután jó kapcsolatokat alakítottunk ki, úgy döntöttünk, hogy tovább merészkedünk. A Real Madrid volt az első külföldi klub, amely megkért minket, hogy küldjünk terveket, majd elkezdődött az együttműködés. Ezt több csapat, majd végül az UEFA követte.A nevünket Chris Kay Internationalre változtattuk, és olyan márka akartunk lenni, mint az adidas vagy a Puma. Én voltam a látványtervező, és Chris, az alapító volt felelős az új anyagokért. A céget végül 2006-ban eladták, a neve Sporting iD lett – amit én találtam ki. Az éves forgalmunk rohamosan emelkedett, de én maradtam. Az a fickó akartam lenni, aki a világ legjobb csapatainak betűit tervezi.
Folytatás a következő oldalon!
---- Oldal címe ----
Melyik a munka legjobb része?
Szeretek új hatásokat találni vagy egyedi mozgásokat elérni. Amikor egy olyan klubnak prezentálok, mint a Real Madrid, és igent mondanak, az nagyon jó érzés. Egy új készlet létrehozása tiszta művészet. Minden betű egy szimbólum. Amikor betűkészletet tervezek, minden játékos nevét minden csapatban elő kell készítenem. Szeretek megbizonyosodni arról, hogy a betűközök tökéletesek, a maga nemében minden egyes mez egy darab művészet.
Mire a legbüszkébb?
A Fenerbahce 2005 óta viseli ugyanazt a betűtípust. Szokatlan, vonzó, és a klub nagyon szereti. Hallottuk, hogy a Realnál úgy döntöttek, hogy a hazai mez háta „üres vászon” lesz, természetesen büszke vagyok, hogy velük dolgozhatok. De távolabb a csillogástól, terveztünk betűt az ENSZ Gyermekalapjának, az UNICEF-nek is. Az ilyen munkákat is nagyon szeretem.
Folytatás a következő oldalon!
---- Oldal címe ----
Valami jó tanács a jövő tervezőinek?
Az alapokat meg kell tanulni! Eredetinek kell lenniük: klisékre nincs szükség. Kövessék az álmaikat, ne adják fel, zaklassák az embereket, és kockáztassanak. Legyenek lelkesek és higgyenek a terveikben. Ha van valamid, azt dörgöld az emberek orra alá. Mutassák meg az ötleteiket, de a legfontosabb: nem fodrozódás kell, hanem igazi hullámok.
„Amikor a Madridnak prezentálok, és igent mondanak, az nagyon jó érzés”
A cikk megjelent a FourFourTwo magazinban.
Ezt olvastad már?