Jobban áll az ipar, mint tavaly

A KSH jelenti: 0,6 százalékkal nőtt az ipari termelés Magyarországon, az agrártermékek termelői árai pedig másfél százalékot ugrottak.

NT
2012. 08. 15. 8:16
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az első félévben 0,6 százalékkal volt magasabb a mezőgazdasági termékek termelői ára, mint egy évvel korábban, a növényi termékek ára 4,6 százalékkal csökkent, az élő állatok és állati termékek 12,5 százalékkal drágultak – írja jelentésében a KSH.

2012. január-júniusban a mezőgazdasági termelés ráfordítási árai az előző év azonos időszakához viszonyítva 5,2 százalékkal nőttek. A mezőgazdasági termelői árindex és ráfordítási árindex hányadosa, az agrárolló január-júniusban 95,6 százalék volt, azaz 2011 azonos időszakához viszonyítva a mezőgazdasági ráfordítási árak nagyobb mértékben emelkedtek, mint a termelői árak.

Növekedés és csökkenés


Az ipari termelés adataival kapcsolatban a KSH közölte: júniusban 0,6 százalékos növekedés volt tapasztalható az egy évvel korábbihoz képest, mind a kiigazítatlan, mind a munkanap hatástól megtisztított adatok szerint. Hozzáteszik, az előző havi, májusi kibocsátáshoz képest az ipar júniusi teljesítménye 2,2 százalékkal csökkent.


Az első félévi ipari termelés 0,4 százalékkal elmaradt a múlt év azonos időszakától. Az ipar belföldi értékesítési volumene 1,9 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól és negyedik hónapja csökkent. Az export értékesítés éves növekedési üteme viszont 6,2 százalékra  gyorsult a májusi 1,6 százalékról – emelte ki a KSH.

Az MNO által megkérdezett elemzők is egyetértettek Matolcsy György kijelentésével, hogy az év második felében meglódul a gazdasági növekedés Magyarországon.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.