Tárgyal a Volvóval a Rába – ismerte el Pintér István, a cég elnök-vezérigazgatója a lap kérdésére. Igaz, a mondat úgy folytatódott, hogy éppúgy tárgyalnak a Volvóval is, mint a többi partnerükkel. Azt a kérdést, hogy közös autóbuszgyártásról tárgyalnak-e a Volvóval, elhárította az elnök, a buszgyártásról ugyanis december közepéig dönt az igazgatóság. Úgy fogalmazott, a tulajdonostól – a többségi tulajdonos jelenleg a magyar állam – „házi feladatot” kapott a cégvezetés. Meg kell vizsgálniuk, kiegészíthető-e új elemekkel a járműgyártási tevékenység a Rábánál. Azaz mérlegelnek minden lehetőséget, hogy magyar vagy részben magyar gyártású autóbuszokat bocsássanak a piacra.
Pintér István nem kívánta kommentálni azokat a híreket, hogy Volvo önjáró alvázra alumíniumkarosszériát szerelnének Győrben. Ugyanakkor rendkívül nehéznek nevezte a buszgyártás újraélesztését a Rába keretein belül. Emlékeztetett arra, hogy a cég korábban már megpróbálkozott ezzel (akkor az Ikarus volt a partner), és ez sok pénzébe került. Pintér szerint amit akkor megúsztak, abba most nem szeretnének belefulladni.
Eközben az Omnibusz.blog úgy értesült, hogy a Rába és a Volvo közös busza mégsem valósul meg. Több forrásból az a vélemény jutott el a Magyar Nemzethez, hogy a Volvo Svédországban már leállított karosszériaüzemében gyártott modellek nem felelnek meg a mai követelményeknek, például nem végig alacsony padlósak. A Magyar Buszgyártók Szövetségének (Mabusz) elnöke, Vincze-Pap Sándor azt közölte, a Rába–Volvo együttműködésnek a Volvo lenne az egyedüli nyertese.
A teljes cikket a pénteki Magyar Nemzetben olvashatja!