A Nielsen keddi közleménye szerint értékben az átlagosnál jóval nagyobb mértékű, két számjegyű növekedést ért el egyebek mellett a margarin, a jégkrém, a vodka, a gabonapehely és szelet, továbbá a kakaópor. A Nielsen által mért tíz legnagyobb forgalmú kategória közül mennyiségben többet adtak el sajtból, ásványvízből és tejfölből. A vállalat közlése szerint megállt az élelmiszer-kiskereskedelem évek óta tartó koncentrálódása. A 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletek értékben mért piaci részesedése a tizenkét hónap alatt ugyanúgy 65 százalék, ahogy egy évvel korábban. A 400 négyzetméteres és kisebb üzletekre stabilan 35 százalék jut.
A teljes bevételből 27 százalékkal részesednek a hagyományos, 200 négyzetméteres és kisebb boltok, amelyek zöme a lakóhelyek közelében működik, és ezeket a vásárlók kényelmesen, gyorsan meg tudják közelíteni. 200 négyzetméteres és annál kisebb boltból a Nielsen legutóbbi teljes, országos felmérése során összesen 17 405-öt regisztrált. Ez 89 százaléka az összesen 19 544 egységből álló magyarországi élelmiszer-kiskereskedelmi hálózatnak.