Jól fogyott a vodka és a kakaópor

Több mint 1370 milliárd forint bevételt ért el a magyarországi kiskereskedelem élelmiszerekből 2012. február és 2013. január között, 4 százalékkal többet, mint egy évvel korábban; mennyiségben viszont 1 százalékkal csökkent a Nielsen piackutató vállalat által folyamatosan mért 90 élelmiszer-kategória forgalma.

2013. 03. 19. 17:24
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Nielsen keddi közleménye szerint értékben az átlagosnál jóval nagyobb mértékű, két számjegyű növekedést ért el egyebek mellett a margarin, a jégkrém, a vodka, a gabonapehely és szelet, továbbá a kakaópor. A Nielsen által mért tíz legnagyobb forgalmú kategória közül mennyiségben többet adtak el sajtból, ásványvízből és tejfölből. A vállalat közlése szerint megállt az élelmiszer-kiskereskedelem évek óta tartó koncentrálódása. A 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletek értékben mért piaci részesedése a tizenkét hónap alatt ugyanúgy 65 százalék, ahogy egy évvel korábban. A 400 négyzetméteres és kisebb üzletekre stabilan 35 százalék jut.

A teljes bevételből 27 százalékkal részesednek a hagyományos, 200 négyzetméteres és kisebb boltok, amelyek zöme a lakóhelyek közelében működik, és ezeket a vásárlók kényelmesen, gyorsan meg tudják közelíteni. 200 négyzetméteres és annál kisebb boltból a Nielsen legutóbbi teljes, országos felmérése során összesen 17 405-öt regisztrált. Ez 89 százaléka az összesen 19 544 egységből álló magyarországi élelmiszer-kiskereskedelmi hálózatnak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.