A Malévval nem volt ilyen kegyes az unió

A cseh légitársaság után úgy tűnik, most a lengyel LOT is megkapja az uniós engedélyt az állami támogatás alkalmazására.

PR
2013. 05. 15. 20:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Európai Bizottság szerint összeegyeztethető az uniós versenyjoggal az a mintegy 100 millió eurónak megfelelő hitel, amelyet a lengyel kormány nyújtott a LOT lengyel állami légitársaságnak, hogy a cég fizetőképes maradhasson – tudatta szerdán a brüsszeli testület.

A bizottság szerint az intézkedés mind időben, mind mértékében megfelelően korlátozott, ez ugyanis az egyik feltétele annak, hogy a bizottság jóváhagyja egy vállalat támogatását vagy akár megmentését közpénzből. A másik feltétel, hogy az adott ország hatóságainak a támogatás folyósítását követő fél éven belül be kell mutatniuk a bizottságnak a vállalat átalakítására vonatkozó terveket annak érdekében, hogy a cég hosszú távon, állami segítség nélkül is fenntarthatóan életképes tudjon maradni. Erre Lengyelországnak június 20-ig van ideje, amit Varsó vállalt is – tudatta a bizottság.

A testület azt is világossá teszi, hogy egyelőre csak ideiglenesen hagyta jóvá a LOT-nak nyújtott állami támogatást, végleges álláspontját majd annak függvényében alakítja ki, hogy megfelelőnek ítéli-e meg a lengyel légitársaság átalakítására vonatkozó terveket. A LOT 47 repülőgépből álló flottát üzemeltet, és 2200 embernek ad munkát. Az elmúlt években pedig pénzügyi nehézségekkel küzdött, miután 2008 óta veszteséges. A cégnek azt követően támadtak likviditási problémái, hogy rendelkezésre álló forrásai kimerültek, értékesíthető vagyonát pedig már eladta.

Tavaly januárban a Malévnak nyújtott állami támogatás visszafizettetését kérte az Európai Bizottság, amely a 2007 és 2010 közötti állami pénzjuttatást jogellenesnek minősítette. Akkor a magyar légitársaság képtelen volt a 102,5 milliárd kifizetésére, ezért a cég vezetése 2012. február 3-án hajnalban úgy döntött, nem engedi felszállni a magyar gépeket. Azóta több uniós országban kerültek nehéz helyzetbe a nemzeti légitársaságok, többek közt Csehországban a CSA és Lengyelországban a LOT.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.