Tarol a Facebook

Like jár a Facebooknak. Várakozáson felüli negyedéves eredményt produkált a közösségi oldal.

ELA
2013. 07. 25. 12:47
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Facebook az idei második negyedévben a 2012 második negyedévihez képest 53 százalékkal, 1,8 milliárd dollárra növelte bevételét, ami után 331 millió dollár nettó nyereséget ért el, szemben az egy évvel korábbi 157 millió dollár veszteséggel. A Facebook hirdetői felületét már több mint egymillió cég veszi igénybe. A hirdetők számában elért növekedés elsősorban a lokális érdekeltségű kisvállalatoknak volt köszönhető.

A szerdai tőzsdei zárás után közzétett adatok hatására a Facebook-részvény árfolyama a tőzsdén kívüli forgalomban 20 százalékkal, 32 dollárra emelkedett és ezzel 6 dollárnyira megközelítette a részvény 38 dolláros kibocsátási árfolyamát. A papír legalacsonyabb árfolyama 18 dollár alatt volt.

„Jó eredményeket értünk el felhasználóink számának növelésében” – mondta Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója a kaliforniai eredménybeszámoló közzététele alkalmából szakmai elemzőknek rendezett telefonkonferencián. A Facebook aktív felhasználóinak száma a legutóbbi hónapban 1,15 milliárd volt, egy ötödével több az egy évvel korábbinál. A naponta belépő ügyfelek száma közel 700 millió.

Minél több időt tölt el egy ügyfél a hálózatban, annál értékesebb az önmagát hirdetésekből fenntartó Facebook számára. Zuckerberg a beszámolóban rámutatott a Facebook korábban gyenge pontjának számító okostelefonok és táblagépek jelentőségére a reklámüzletben.

Az átdolgozott mobilalkalmazásnak, a megújított hirdetési formátumnak és a reklámozók rendelkezésére bocsátott új hirdetési platformnak köszönhetően jelentősen megnőtt a vállalat mobil hirdetési bevétele. Olyannyira, hogy a teljes hirdetési bevételnek már 41 százalékát a mobilkészülékek adják. Kilenc hónappal ezelőtt az arány még csak 14 százalék volt. „Hamarosan több bevételünk származik majd mobilkészülékektől, mint személyi számítógépek után” – jelentette ki Zuckerberg a telefonkonferencián. A Facebook szolgáltatásait több mint 800 millióan veszik igénybe okostelefonon vagy táblagépen, és „a felhasználók több időt töltenek el a rendszerben, mint valaha” – tette hozzá.

Zuckerberg cáfolta azokat a vissza-visszatérő állításokat, hogy a fiatalok seregestől hagynák el a közösségi hálót. „A rendelkezésünkre álló adatok ezt nem támasztják alá” – mondta. „A tizenévesek változatlan intenzitással használják a rendszert.”

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.