A Facebook az idei második negyedévben a 2012 második negyedévihez képest 53 százalékkal, 1,8 milliárd dollárra növelte bevételét, ami után 331 millió dollár nettó nyereséget ért el, szemben az egy évvel korábbi 157 millió dollár veszteséggel. A Facebook hirdetői felületét már több mint egymillió cég veszi igénybe. A hirdetők számában elért növekedés elsősorban a lokális érdekeltségű kisvállalatoknak volt köszönhető.
A szerdai tőzsdei zárás után közzétett adatok hatására a Facebook-részvény árfolyama a tőzsdén kívüli forgalomban 20 százalékkal, 32 dollárra emelkedett és ezzel 6 dollárnyira megközelítette a részvény 38 dolláros kibocsátási árfolyamát. A papír legalacsonyabb árfolyama 18 dollár alatt volt.
„Jó eredményeket értünk el felhasználóink számának növelésében” – mondta Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója a kaliforniai eredménybeszámoló közzététele alkalmából szakmai elemzőknek rendezett telefonkonferencián. A Facebook aktív felhasználóinak száma a legutóbbi hónapban 1,15 milliárd volt, egy ötödével több az egy évvel korábbinál. A naponta belépő ügyfelek száma közel 700 millió.
Minél több időt tölt el egy ügyfél a hálózatban, annál értékesebb az önmagát hirdetésekből fenntartó Facebook számára. Zuckerberg a beszámolóban rámutatott a Facebook korábban gyenge pontjának számító okostelefonok és táblagépek jelentőségére a reklámüzletben.
Az átdolgozott mobilalkalmazásnak, a megújított hirdetési formátumnak és a reklámozók rendelkezésére bocsátott új hirdetési platformnak köszönhetően jelentősen megnőtt a vállalat mobil hirdetési bevétele. Olyannyira, hogy a teljes hirdetési bevételnek már 41 százalékát a mobilkészülékek adják. Kilenc hónappal ezelőtt az arány még csak 14 százalék volt. „Hamarosan több bevételünk származik majd mobilkészülékektől, mint személyi számítógépek után” – jelentette ki Zuckerberg a telefonkonferencián. A Facebook szolgáltatásait több mint 800 millióan veszik igénybe okostelefonon vagy táblagépen, és „a felhasználók több időt töltenek el a rendszerben, mint valaha” – tette hozzá.
Zuckerberg cáfolta azokat a vissza-visszatérő állításokat, hogy a fiatalok seregestől hagynák el a közösségi hálót. „A rendelkezésünkre álló adatok ezt nem támasztják alá” – mondta. „A tizenévesek változatlan intenzitással használják a rendszert.”