Tarol a Facebook

Like jár a Facebooknak. Várakozáson felüli negyedéves eredményt produkált a közösségi oldal.

ELA
2013. 07. 25. 12:47
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Facebook az idei második negyedévben a 2012 második negyedévihez képest 53 százalékkal, 1,8 milliárd dollárra növelte bevételét, ami után 331 millió dollár nettó nyereséget ért el, szemben az egy évvel korábbi 157 millió dollár veszteséggel. A Facebook hirdetői felületét már több mint egymillió cég veszi igénybe. A hirdetők számában elért növekedés elsősorban a lokális érdekeltségű kisvállalatoknak volt köszönhető.

A szerdai tőzsdei zárás után közzétett adatok hatására a Facebook-részvény árfolyama a tőzsdén kívüli forgalomban 20 százalékkal, 32 dollárra emelkedett és ezzel 6 dollárnyira megközelítette a részvény 38 dolláros kibocsátási árfolyamát. A papír legalacsonyabb árfolyama 18 dollár alatt volt.

„Jó eredményeket értünk el felhasználóink számának növelésében” – mondta Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója a kaliforniai eredménybeszámoló közzététele alkalmából szakmai elemzőknek rendezett telefonkonferencián. A Facebook aktív felhasználóinak száma a legutóbbi hónapban 1,15 milliárd volt, egy ötödével több az egy évvel korábbinál. A naponta belépő ügyfelek száma közel 700 millió.

Minél több időt tölt el egy ügyfél a hálózatban, annál értékesebb az önmagát hirdetésekből fenntartó Facebook számára. Zuckerberg a beszámolóban rámutatott a Facebook korábban gyenge pontjának számító okostelefonok és táblagépek jelentőségére a reklámüzletben.

Az átdolgozott mobilalkalmazásnak, a megújított hirdetési formátumnak és a reklámozók rendelkezésére bocsátott új hirdetési platformnak köszönhetően jelentősen megnőtt a vállalat mobil hirdetési bevétele. Olyannyira, hogy a teljes hirdetési bevételnek már 41 százalékát a mobilkészülékek adják. Kilenc hónappal ezelőtt az arány még csak 14 százalék volt. „Hamarosan több bevételünk származik majd mobilkészülékektől, mint személyi számítógépek után” – jelentette ki Zuckerberg a telefonkonferencián. A Facebook szolgáltatásait több mint 800 millióan veszik igénybe okostelefonon vagy táblagépen, és „a felhasználók több időt töltenek el a rendszerben, mint valaha” – tette hozzá.

Zuckerberg cáfolta azokat a vissza-visszatérő állításokat, hogy a fiatalok seregestől hagynák el a közösségi hálót. „A rendelkezésünkre álló adatok ezt nem támasztják alá” – mondta. „A tizenévesek változatlan intenzitással használják a rendszert.”

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.