A már 2007 óta alkalmazott hazai gyakorlat szerint a brüsszeli forrásokból is készülő útépítési beruházások kivitelezésére csak olyan építőipari cégek pályázhattak, amelyeknek az adott útszakasz ötven kilométeres körzetében, vagy az adott megyében aszfaltkeverő gyáregységük van. Ezzel az Európai Bizottság (EB) álláspontja szerint hazánk megsértette az uniós versenyjogi előírásokat, hiszen kizártuk az unió más területein működő, mobil aszfaltkeverő egységgel bíró cégeket.
Brüsszeli forrásból a Magyar Nemzet úgy tudja, hogy Lázár János, a Miniszterelnökség államtitkára és Johannes Hahn, regionális uniós biztos jövő keddi találkozójának előkészítése kapcsán tartott megbeszélésen már szóba került az ügy. A lap információi szerint a teljes, 675 milliárd forintnyi európai uniós forrást magában foglaló beruházáshalmaz huszonöt százalékát, vagyis mintegy 170 milliárd forintot az előbbi érvekre hivatkozva visszatartana a bizottság.
A testület várhatóan engedékeny lesz a tekintetben, hogy ezt az összeget az ország más programok esetében ismét felhasználhatja, azonban ma már olyan közel vagyunk a fejlesztési időszak végéhez, hogy gyakorlatilag borítékolható a forrásvesztés. Ekkora nagyságrendben új beruházásokat képtelenség 2015 végéig befejezni, addig kell ugyanis elszámolni a 2007–2013-as időszak támogatásaival.
A teljes cikket a Magyar Nemzet csütörtöki számában olvashatják.