A napokban kezdődhet a hazai dinnyeszezon. A termés kiváló minőségű és a korábbinál nagyobb mennyiségű lesz, ám egyes hírek szerint a kereskedelmi láncok már nyomdába küldték azokat a reklámújságokat, amelyekben akciós áron kínálják a hazai gyümölcsöt – közölte lapunkkal a FruitVeB Zöldség-gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke. Mártonffy Béla tájékoztatása szerint minderről a Magyar Dinnyetermelők Egyesületének elnöke, Oravecz Tamás számolt be egy háttéregyeztetésen, jelezve: ha ez igaz, komolyan ronthatja a magyar termelők helyzetét. Úgy tudjuk, a megbeszélésen a termelők az erőteljesebb fellépés lehetőségét is latolgatták az esetleg akciózásokba kezdő kereskedőkkel szemben.
Lapunkat Oravecz Tamás arról tájékoztatta, hogy a kereskedők már most 45–50 forintos árral kénytelenek szembesülni. Ez száz forint alatti kiskereskedelmi árat feltételez, miközben a kereskedelmi láncok polcain jelenleg is 150–200 forint kilónkénti áron kínálják a „fonnyadt, deformált importdinnyét”. – Az, hogy a multinacionális cégek a hazai dinnyeszezon előtt két héttel már nyomdába küldték a kilónkénti 99 forintos árat tartalmazó reklámújságokat, arra világít rá, hogy ezek a társaságok semmiképpen sem akarják megfizetni a magyar árut, a magyar termelőket pedig megvetik – tette hozzá. Tűrhetetlennek nevezte, hogy a kereskedelmi láncok az elmúlt hetekben egyetlen kérésüket sem vették figyelembe, s úgy vélik, hazánkban mindent megtehetnek.
– Az elmúlt három évben rendkívül jó irányt vett a hazai dinnyetermelés, s a korábbi folyamatos, megállíthatatlannak látszó csökkenéssel szemben lassan növekedni kezdett a vetésterülete is – tette hozzá Mártonffy Béla. Idén nagyjából hatezer hektáron termelnek dinnyét hazánkban, mintegy 1500 hektárral nagyobb területen, mint három évvel ezelőtt. A szakértő szerint ezt az irányt tovább kellene növelni, s ezért július elején idén is elindítják a hazai dinnyét népszerűsítő kampányukat az áruházláncokban.
A további részleteket keresse a Magyar Nemzet szombati számában!