Szeretnék elkerülni az árháborút

A dinnyetermesztők úgy értesültek, hogy a multiláncok akciókkal készülnek a szezonra.

Dénes Zoltán
2014. 06. 28. 6:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A napokban kezdődhet a hazai dinnyeszezon. A termés kiváló minőségű és a korábbinál nagyobb mennyiségű lesz, ám egyes hírek szerint a kereskedelmi láncok már nyomdába küldték azokat a reklámújságokat, amelyekben akciós áron kínálják a hazai gyümölcsöt – közölte lapunkkal a FruitVeB Zöldség-gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke. Mártonffy Béla tájékoztatása szerint minderről a Magyar Dinnyetermelők Egyesületének elnöke, Oravecz Tamás számolt be egy háttéregyeztetésen, jelezve: ha ez igaz, komolyan ronthatja a magyar termelők helyzetét. Úgy tudjuk, a megbeszélésen a termelők az erőteljesebb fellépés lehetőségét is latolgatták az esetleg akciózásokba kezdő kereskedőkkel szemben.

Lapunkat Oravecz Tamás arról tájékoztatta, hogy a kereskedők már most 45–50 forintos árral kénytelenek szembesülni. Ez száz forint alatti kiskereskedelmi árat feltételez, miközben a kereskedelmi láncok polcain jelenleg is 150–200 forint kilónkénti áron kínálják a „fonnyadt, deformált importdinnyét”. – Az, hogy a multinacionális cégek a hazai dinnyeszezon előtt két héttel már nyomdába küldték a kilónkénti 99 forintos árat tartalmazó reklámújságokat, arra világít rá, hogy ezek a társaságok semmiképpen sem akarják megfizetni a magyar árut, a magyar termelőket pedig megvetik – tette hozzá. Tűrhetetlennek nevezte, hogy a kereskedelmi láncok az elmúlt hetekben egyetlen kérésüket sem vették figyelembe, s úgy vélik, hazánkban mindent megtehetnek.

– Az elmúlt három évben rendkívül jó irányt vett a hazai dinnyetermelés, s a korábbi folyamatos, megállíthatatlannak látszó csökkenéssel szemben lassan növekedni kezdett a vetésterülete is – tette hozzá Mártonffy Béla. Idén nagyjából hatezer hektáron termelnek dinnyét hazánkban, mintegy 1500 hektárral nagyobb területen, mint három évvel ezelőtt. A szakértő szerint ezt az irányt tovább kellene növelni, s ezért július elején idén is elindítják a hazai dinnyét népszerűsítő kampányukat az áruházláncokban.

A további részleteket keresse a Magyar Nemzet szombati számában!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.