Szeretnék elkerülni az árháborút

A dinnyetermesztők úgy értesültek, hogy a multiláncok akciókkal készülnek a szezonra.

Dénes Zoltán
2014. 06. 28. 6:31
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A napokban kezdődhet a hazai dinnyeszezon. A termés kiváló minőségű és a korábbinál nagyobb mennyiségű lesz, ám egyes hírek szerint a kereskedelmi láncok már nyomdába küldték azokat a reklámújságokat, amelyekben akciós áron kínálják a hazai gyümölcsöt – közölte lapunkkal a FruitVeB Zöldség-gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke. Mártonffy Béla tájékoztatása szerint minderről a Magyar Dinnyetermelők Egyesületének elnöke, Oravecz Tamás számolt be egy háttéregyeztetésen, jelezve: ha ez igaz, komolyan ronthatja a magyar termelők helyzetét. Úgy tudjuk, a megbeszélésen a termelők az erőteljesebb fellépés lehetőségét is latolgatták az esetleg akciózásokba kezdő kereskedőkkel szemben.

Lapunkat Oravecz Tamás arról tájékoztatta, hogy a kereskedők már most 45–50 forintos árral kénytelenek szembesülni. Ez száz forint alatti kiskereskedelmi árat feltételez, miközben a kereskedelmi láncok polcain jelenleg is 150–200 forint kilónkénti áron kínálják a „fonnyadt, deformált importdinnyét”. – Az, hogy a multinacionális cégek a hazai dinnyeszezon előtt két héttel már nyomdába küldték a kilónkénti 99 forintos árat tartalmazó reklámújságokat, arra világít rá, hogy ezek a társaságok semmiképpen sem akarják megfizetni a magyar árut, a magyar termelőket pedig megvetik – tette hozzá. Tűrhetetlennek nevezte, hogy a kereskedelmi láncok az elmúlt hetekben egyetlen kérésüket sem vették figyelembe, s úgy vélik, hazánkban mindent megtehetnek.

– Az elmúlt három évben rendkívül jó irányt vett a hazai dinnyetermelés, s a korábbi folyamatos, megállíthatatlannak látszó csökkenéssel szemben lassan növekedni kezdett a vetésterülete is – tette hozzá Mártonffy Béla. Idén nagyjából hatezer hektáron termelnek dinnyét hazánkban, mintegy 1500 hektárral nagyobb területen, mint három évvel ezelőtt. A szakértő szerint ezt az irányt tovább kellene növelni, s ezért július elején idén is elindítják a hazai dinnyét népszerűsítő kampányukat az áruházláncokban.

A további részleteket keresse a Magyar Nemzet szombati számában!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.