Újra lesz Made in CzechoSlovakia

A Made in CzechoSlovakia kereskedelmi márka felújítását tervezi a prágai Ceská Exportní Banka (CEB) és a szlovák Eximbanka.

NT
2014. 07. 29. 20:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A megállapodás szerint a Made in CzechoSlovakia márka felújítása utalás a két ország közös múltjára a külkereskedelem és az ipar területén. A két bank a jövőben szorosan együtt kíván működni a harmadik országokba irányuló cseh, illetve szlovák kivitel támogatásában. Ezekben az országokban a szakértők és a diplomaták szerint továbbra is jó neve van a Made in Czechoslovakia márkának, amelyben azonban a múlttól eltérően Szlovákia nevét nagy S (Sz)-betűvel fogják írni.

Andrej Kiska szlovák államfő júniusi csehországi látogatása alkalmával kérdésre válaszolva úgy nyilatkozott, hogy ez a márka már a múlté, s jelenleg mindkét ország saját neve alatt kíván pozíciókat szerezni magának a külföldi piacokon. Ennek ellenére tény, hogy a múltban a Made in Czechoslovakia márka használata több ízben is felmerült, s például Robert Fico szlovák miniszterelnök is támogatta ezt az elképzelést.

Az állami kézben lévő CEB feladata a cseh kivitel támogatása. A bank által támogatott kivitel 44 százaléka jelenleg Oroszországba irányul. A második helyen Törökország áll 15 százalékkal, majd Grúzia, Azerbajdzsán és Ukrajna következik. Az európai uniós tagállamokba irányuló kivitel támogatásának 16 százaléka Szlovákiára esik.

A legnagyobb támogatást a szlovákiai Mohi atomerőmű tervezett 3. és 4. energiablokkjának felépítésére készített cseh projekt kapta. A hitel értéke 630 millió euró. A CEB egyébként is külföldön elsősorban a cseh energetikai projekteket támogatja.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.