„Ahol munka van, ott minden van, a jövőről ezt gondoljuk” – mondta köszöntőjében Orbán Viktor, majd emlékeztetett arra, hogy Magyarország célja a teljes foglalkoztatás, melyet „2018-ban el is fogunk érni” – fogalmazott.
Japán 3,5 milliárd eurós összberuházásával Magyarország legnagyobb zöldmezős ázsiai befektetője, a 149 működő vállalat közvetlenül 25 ezer embernek ad munkát – ismertette Orbán Viktor. Hozzátette, hogy ezen a héten három japán vállalat jelentett be új beruházásokat, amelyekkel több száz új munkahelyet hoznak létre.
A miniszterelnök köszöntötte a januárban 85 születésnapját ünneplő Szuzuki Osamut, és elmondta: ígéretéhez híven megépül Komáromnál az új, teherautók közlekedését is lehetővé tevő Duna-híd. Az Esztergomot az M1-es autópályával összekötő gyorsforgalmi út 2018-ra tervezett átadásáról Orbán Viktor azt mondta „van rá esély”. „Óriási harcokat folytatok a saját bürokráciánkkal, hogy a beruházás a tervek szerint elkészüljön” – tette hozzá.
A miniszterelnök bejelentette, hogy még az év első felében Esztergomban Romanek Etelka polgármesterrel aláírja a város és a kormány közötti megállapodást, amely biztosíthatja a város hosszabb távú fejlődését.
Suzuki Osamu elmondta, az esztergomi gyárat 24 év alatt két és fél milliónál több autó hagyta el, az itteni üzem a Suzuki harmadik legnagyobb egysége a világon. A gyárban 3100 ember dolgozik, a beszállítók 25 százaléka magyar vállalkozás, a programban 74 cég vesz részt, így közvetve harmincezer embernek biztosítanak megélhetést.
A gyár sajtóközleménye szerint a Magyar Suzuki 70 ezer Vitara előállítását tervezi a gyártás első évében. A modellt innen exportálják hetven országba, de három éven belül további harminc ország piacán szeretnének megjelenni. A Magyar Suzuki 2015-ben körülbelül 165 ezer gépkocsi gyártásával számol.
A Suzuki szabadidő-autóként határozta meg az új Vitarát. A modellbe 120 lóerős, 1,6-os benzin- és dízelmotorokat szerelnek, a hasmagasság a 17-es gumival szerelt modellnél 18,5 centiméter.
A modell különlegessége, hogy számos vezetéstámogató eszközzel szerelték fel. A különféle programokat kínáló összkerékhajtás mellett radaros ráfutásvédelmi rendszer és távolságtartó tempomat segíti a vezetőt.
Oura Rjoicsi vezérigazgató 2014 novemberében Budapesten jelentette be: az anyavállalat terve, hogy a következőkben évente új modellel álljon elő. Ez a Magyar Suzuki számára 2-2,5 évente egy-egy új modell gyártását eredményezheti. Az új Vitara gyártásának előkészítése több mint két évvel ezelőtt kezdődött, azóta erre 150-160 millió eurót fordított a cég.
A Magyar Suzuki Zrt. 2013-ban 161 106 gépjárművet gyártott Esztergomban, ez 3,2 százalékos növekedés a megelőző évhez képest. Saját gyártású autóiból a vállalat az év során 157 755 darabot adott el, amivel 1567 millió eurós értékesítési rekordbevételt ért el, az érték 11,6 százalékkal nőtt 2012-höz képest.
A magyarországi újautópiacon 2014-ben mintegy 5000 Suzukit adtak el a márkakereskedők, 27 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, miközben maga a piac mintegy 20 százalékkal bővült. A márka részesedése a piacon 7,4 százalék. A Suzuki értékesítésében 70-30 százaléka a flotta-, illetve a magáneladások aránya.
Rába ülésalkatrészek is kerülnek az új Suzuki Vitarába
Gyarapítja a Suzuki számára szállított termékeinek körét a Rába Járműipari Kft., miután mintegy 2 milliárd forint értékű üzleti megállapodást kötött erről a Suzukival. Március 5-től hat éven át a Rábánál varrják a Suzuki Vitara üléshuzatát és fejtámláját, préselik az ülőlapot, hegesztik az ülésvázakat. A cég móri gyára egyébként évek óta szállít alkatrészeket a japán autógyártónak.
A beszállítói szerződés a Vitara teljes életciklusára biztosítja a Rába számára a gyártási jogokat, így a vállalat már három Suzuki modellt lát el termékeivel. A Rába Járműipari Kft. a Rába Járműipari Holding Nyrt. része, amely 47,9 milliárd forint konszolidált árbevételt ért el 2014-ben, ami 0,9 százalékkal magasabb az előző évinél, 852 millió forintos eredménye viszont elmaradt a 2013-ban elért 2,67 milliárd forinttól.