Már érződnek a botrány hatásai a VW-nél

A német autógyártó nem tudta tartani a lépést európai versenytársaival.

MA
2015. 10. 16. 8:55
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Volkswagen európai eladásai 8,3 százalékkal nőttek szeptemberben, miközben a teljes piac mintegy 9,8 százalékkal bővült – derült ki a brüsszeli székhelyű Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) pénteki nyilatkozatából.

A VW próbálja visszanyerni a fogyasztók bizalmát, miután elismerte, hogy mintegy 11 millió EA189 típusú motorral üzemelő autó a manipuláció révén csak a próbapadon tartja a határ alatt az emissziós értékeket. Nagyjából 8 millió ilyen járművet az Európai Unióban adtak el. A wolfsburgi cég arra készül, hogy 8,5 millió járművet hív vissza az öreg kontinensen, mely minden idők legjelentősebb ilyen lépése lehet.

A német szövetségi közlekedési felügyelet korábban közölte, hogy 2,4 millió autó visszahívására kötelezte Németországban a Volkswagent. A vállalat előzőleg azt javasolta, hogy az érintett járművek tulajdonosai önkéntes alapon vigyék vissza a szervizekbe autóikat javításra, amit a német Bild lap értesülése szerint a felügyelet elutasított.

„Miközben óvatosak vagyunk a rögzített adatok alapján következtetéseket levonni csupán néhány héttel az emissziós botrány után, úgy sejtjük, a kereskedők igénybe vesznek kedvezményeket, hogy csökkentsék a fogyasztók érzékenységét” – mondta Kristina Church és Charles Coldicott, a Barclays elemzői a héten kiadott jelentésükben.

Az autógyártók múlt hónapban átlagosan 11,9 százalékos kedvezményeket ajánlottak fel Németországban, mely csupán kis változást jelent az egy évvel korábbihoz képest – közölte az Autohaus PulsSchlag. A VW márka nem szerepelt a kedvezményes szolgáltatók top ötös listáján, Church és Coldicott szerint a gyártó szeptemberben „érezhető kiugrást tapasztalt a végösszegben”.

Az iparág egészét tekintve szeptemberben 1,39 millió autót helyeztek forgalomba Európában, szemben az egy évvel korábbi 1,27 millióval. A kilenc hónap alatt történt értékesítés 8,8 százalékkal növekedett, ami összesen 10,8 millió járművet jelent – közölte az ACEA. Azon csoportok közt, melyek növekedése meghaladta a piaci átlagot szeptemberben, szerepel az olasz-amerikai Fiat Automobiles NV Chrysler és a német MNW AG, valamint a Daimler AG, a Mercedes-Benz tulajdonosa.

A Volkswagen messze a régió legnagyobb autógyártója maradt, bár a kilenc hónap alatt részesedése 25 százalékra szűkült a 2014-ben mért 25,3 százalékról. A második helyen a PSA Peugeot Citroen áll az európai autóeladások 10,4 százalékával, szemben az egy évvel korábbi, 10,8 százalékkal.

Az ACEA 28 európai uniós országot tekintve állítja össze az adatokat, mindössze Málta, Svájc, Norvégia és Izland marad ki.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.