Elszoktunk a vasárnapi vásárlástól

Bár az adventi időszak miatt vasárnap nyitva tarthattak a nagyáruházak, tapasztalataink szerint kevesen vásároltak a fővárosi üzletekben.

Horváth
2015. 11. 30. 19:55
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Március közepén lépett életbe az a törvény, amely szerint az évben mindössze öt vasárnapon lehetnek nyitva a boltok, kivéve a 200 négyzetméternél kisebb üzleteket. Azok is csak akkor, ha a tulajdonos vagy a családtag áll be dolgozni. Az öt napból négy az adventi vasárnap, egyről pedig szabadon dönthetnek az üzletek. Az első adventi vasárnap tegnapra esett, arra voltunk kíváncsiak, hogy megrohanják-e boltokat az emberek. Munkatársaink több, a hét többi napján forgalmasnak számító budapesti Tescóban, CBA-ban és Sparban jártak. Délelőtt mindenhol igen kevesen voltak, délutánra élénkült meg mindenhol a forgalom, tömegről azonban sehol sem lehetett beszélni. Egy átlagos, erős hétköznap délutáni forgalomnál sehol sem láttunk több embert, minden parkolóban könnyen lehetett helyet találni. Több bolti dolgozó szerint az emberek elintézték pénteken és szombaton a vásárlást, a legtöbben nem is tudták, hogy vasárnap is nyitva tartanak az üzletek. A múlt hét utolsó munkanapján egyes vevők még dulakodtak a leárazott termékekért.

Nem volt tömeg a boltokban, pedig advent idején vasárnap is nyitva vannak. A karácsonyi ünnepekre a magyar lakosság mintegy 180 milliárd forintot költ. Az ajándékokra és a karácsonyi menüre is mintegy 80-90 milliárd megy el. A legtöbben most hétvégén még csak nézelődtek, de olyan is akadt, aki már végzett az ajándékok megvásárlásával.

Nézze meg a Hír TV összeállítását a vasárnapi vásárlásról!

Varga Eszter, a Tesco médiakapcsolatok menedzsere lapunknak arról beszélt, hogy megváltoztak vásárlási szokások az elmúlt fél évben, az emberek elszoktak a vasárnapi nyitva tartástól, így az előző évi első adventi vasárnaphoz képest rosszabb statisztikai adatokra számítanak. A fekete péntekről azonban több áruház is adott ki közleményt, ezek szerint a várakozásoknak megfelelően hatalmas érdeklődés kísérte az idei akciós napot a hazai műszakicikk-kiskereskedelemben. A Euronics lapunkkal azt közölte, hogy a napi átlaghoz képest több mint négyszeresére növekedett a forgalom az üzleteiben pénteken. Közölték, 79 üzletükben a látogatók és a vásárlások száma is többszörösére emelkedett. A legnagyobb érdeklődés a szórakoztatóelektronikai termékek, ezek között is a televíziók iránt mutatkozott.

A hírek szerint a legkelendőbb termékek telefonok, a tabletek és a parfümök voltak. Kateryna Edelshtein, a Nielsen igazgatója tegnap úgy nyilatkozott a köztévében, hogy fővárosban és vidéken is nőtt a kisboltok és a nagy áruházak forgalma tavaly a novemberi és decemberi időszakban. Az MTI pedig közölte, tavaly rekordforgalmat ért el az élelmiszer-kiskereskedelem a decemberi ünnepek szezonális édességeiből, minden eddiginél többet, mintegy 3,1 milliárd forintot költöttek a vásárlók 650 tonna édességre. A boltok bevétele 16 százalékkal volt több tavaly november–decemberben, mint az előző év azonos időszakában, az eladott mennyiség nem változott.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.