Egyre jobban bízunk a netes vásárlásban

Tovább bővült a szegmens.

MTI
2016. 05. 01. 11:51
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az e-kereskedelem teljes forgalmának több mint harmada évek óta az utolsó negyedévben realizálódik.

Az online piac jelentős bővülésének hátterében a vásárlási szokások átalakulása, az internetes vásárlásba vetett bizalom növekedése is szerepet játszott.

Az e-kereskedelemben rendszeresen – a felmérést megelőző három hónap adatai alapján – részt vevő lakosság aránya folyamatosan emelkedik Magyarországon, tavaly 23 százalék volt. Az uniós átlag ennél még mindig jelentősen magasabb, 43 százalék – közölte a KSH.

A rendszeres hazai online vásárlók aránya a 16–75 éves nők és férfiak körében 21, illetve 25 százalék.

Azoknak, akik legalább egy éve, vagy soha nem rendeltek az interneten keresztül, 87 százaléka vonakodott tavaly a látatlanban való vásárlástól.

Több mint harmaduk az internetes vásárlás kerülése okaként az online fizetés és a termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos garanciák iránti bizalom hiányát is megjelölte.

Az interneten nem vásárlók 24 százaléka szerint nincs megfelelő bankkártyájuk a lebonyolításhoz, 23 százalék szerint túl hosszú a kiszállítás ideje vagy problémás az áru átvétele, 22 százalék pedig úgy gondolja, hogy híján van a digitális jártasságnak.

Magyarországon a webáruházak iránt általában nagyobb fokú a bizalmatlanság az Európai Unió 28 tagállamának átlagához képest – jelezte a KSH.

Az interneten vásárlók 4 százalékánál volt probléma, hogy a kiszállítás az ígértnél több időt vett igénybe, 3 százalék kapott hibás terméket, és 2 százalék kért jogorvoslatot, de nem kapott kielégítő választ.

Csalás áldozata az internetes vásárlók 1 százaléka lett, és ugyancsak 1 százaléknál fordult elő, hogy a megrendelés végső ára magasabb volt a feltüntetettnél.

A megkérdezettek 60 százaléka szerint panaszmentesen zajlott a vásárlás.

A hazai elektronikus kereskedelem 25 százaléka weboldalon, 75 százaléka elektronikus adatcserén keresztül realizálódott tavaly, az arányok gyakorlatilag nem változtak az egy évvel korábbihoz képest.

A saját honlappal rendelkező vállalkozások 25 százalékánál lehetett terméket vagy szolgáltatást online rendelni tavaly, ennek hiánya az elektronikus kereskedelem terjedésének egyik hazai korlátját jelenti – közölte a KSH.

A szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás területén a cégek 56, a kereskedelemben 33 százaléka rendelkezett webes rendelési lehetőséggel. A többi nemzetgazdasági ágban ennél alacsonyabb az arány.

A megrendelések online követését – mint a vásárlók kényelmét és biztonságérzetét növelő szolgáltatást – a weboldallal rendelkező vállalkozások csupán 11 százaléka biztosította.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.