A Bayer megveszi a Monsantót

Ekkora akvizíciót ezen a piacon még nem látott a világ.

Wekerle Szabolcs
2016. 09. 14. 12:22
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Megvásárolja az amerikai Monsanto vetőmag- és növényvédőszer-forgalmazót a német Bayer, mégpedig 66 milliárd dollárért – közölte a Reuters hírügynökségre is hivatkozva a CNBC hírtelevízió online kiadása.

Ez minden idők legnagyobb ilyen jellegű tranzakciója Németországban, írja a Die Zeit. A 66 milliárd dolláros ár részvényenkénti 128 dollárt jelent – de persze még a gazdasági versenyhivatalnak is szentesítenie kell az üzletet.

A tárgyalások hónapok óta zajlottak: a Bayer májusban tette meg első ajánlatát, akkor 122 dollárt kínáltak egy Monsanto-részvényért. Szeptember elején 127 dollár 50 centről szóltak a hírek, amire a tőzsde is kedvezően reagált, a Bayer részvényárfolyama ekkor több mint két százalékkal 95,40 euróra emelkedett, míg a frankfurti tőzsdén forgalmazott Monsanto-papírok három százalékkal értek többet.

Az átvétel révén a Bayer a világ legnagyobb vetőmag- és növényvédőszer-forgalmazója lesz. Bár piaci elemzők szerint a bevásárlás stratégiai szempontból észszerű lépés, nem teljesen kockázatmentes: Európában a Monsanto neve egyet jelent a génmanipulált termékekkel, a céget számos kritika érte ezek forgalmazása miatt. Glyphosat nevű gyomirtó készítményüket rákkeltőnek tartják.

A vásárlással a Bayer lett a világ legnagyobb agrokémiai cége, ám a szektorban további mozgások is zajlanak, írja a Frankfurter Allgemeine Zeitung. A kínai óriás, a ChemChina mostanában veszi át 43 milliárd dollárért a svájci vetőmagcéget, a Syngentát. A Dow Chemical és a DuPont összevonását már 2015 végén bejelentették. 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.