Szlovákiában lesznek vendégmunkások a győri audisok

550 dolgozónak kell ingáznia, háromszázan viszont maradnak Győrben, de motorgyártással kell foglalkozniuk.

Szabó Dániel
2016. 10. 26. 19:28
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ideiglenesen 850 munkatársát csoportosítja át a győri Audi Hungaria: decembertől 550-en a pozsonyi járműgyárban dolgoznak majd, 300-an pedig a motorgyártásban kapnak munkát – erősítette meg az MTI a Kisalföld szerdai értesülését.

A Győr-Moson-Sopron megyei lap arról írt, hogy az autógyár dolgozói levelet kaptak, miszerint december elsejétől kiküldetésben kell dolgozniuk. A gyár megerősítette, hogy 550-en valóban Szlovákiában dolgoznak ezentúl, de a lépés célja az, hogy senkit ne kelljen elbocsátani. Az embereket napi hat vonalbusszal szállítják majd Pozsonyba. A kinti üzemben a karosszériagyártásban, a lakkozóban, a szerelésben és a minőségbiztosításnál dolgoznak majd. Az ingázásra kényszerülő munkatársak a hivatalos kirendelés miatt 20 eurós napidíjat kapnak, aki nem akar mindennap utazni, a cég munkásszállóját is igénybe veheti.

Pozsonyban az Audi anyavállalata, a Volkswagen öt típust gyárt: a VW Touareget, az Audi Q7-est, a Volkswagen up!-ot, a Skoda Citigót és a Seat Miit. A cég a nyár végén jelentette be, hogy az év végén átáll a három műszakosról a két műszakos munkarendre, és amíg nem kezdik meg az új modell, az Audi Q3 gyártását, átcsoportosítják a dolgozók egy részét. Ez várhatóan 2018-ban kezdődik meg.

Nem ez az első alkalom, hogy az Audi hasonló döntést hoz: az A3-as modellek győri felfuttatásakor száz szlovákiai munkavállaló dolgozott háromnegyed évig Győrben, magyar munkatársak pedig 2013-ban dolgoztak Barcelonában.

A társaság közölte, hogy a karosszériagyár bővítése a tervezett ütemben halad. A jelenleg 75 000 négyzetméteres létesítményt egy több mint 80 000 négyzetméteres új csarnokkal bővítik. Az új csarnok várhatóan az év végéig elkészül, a belső munkálatok pedig 2017-ben kezdődnek. A vállalat az idén az év első felében 1 031 887 motort és 63 798 autót gyártott – emlékeztet az MTI.

Az idén az Audinál nem mennek könnyen a dolgok, a hazai gyár 23 éves történetében először sztrájk közeli állapot alakult ki. A cég szakszervezete legalább 15 ezer forintos alapbéremelést követelt 2016. januárig visszamenőleg. Áprilisra sikerült megállapodniuk a feleknek, és elmaradt a munkabeszüntetés.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.