Az Opel új tulajdonosait győzködi a kormány

Minden támogatást megadnánk az Opel versenyképes hazai tevékenységéhez – ígérte Szijjártó Péter.

MTI
2017. 03. 14. 17:51
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A szentgotthárdi Opel-üzem bővítéséről tárgyalna a kormány az Opel francia tulajdonosával, a PSA-csoporttal – jelentette be kedden Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter. A politikus szerint folyamatos konzultációra lesz szükség a kormány és az új tulajdonosok között, és erre „teljes nyitottság és készség” mutatkozik az Opel részéről.

A General Motors a múlt héten jelentette be, hogy eladja európai érdekeltségeit, köztük az Opelt 2,2 milliárd euróért (2,33 milliárd dollárért) a PSA-csoportnak. A Peugeot-t, a Citroent és a prémiumkategóriás DS modellcsaládot gyártó PSA nem változtatna elődje már megkötött szerződésein,  de minden további fejlesztési tervet ellenőriznek.

Későbbi döntésük pedig létfontosságú lehet a szentgotthárdi Opel-motorüzem szempontjából: Szijjártó szerint ez az Opel legnagyobb európai motorgyára, ahol tavaly rekordot jelentő 630 ezer motort állítottak elő, és a társaságnak „rendkívül pozitív tapasztalatai vannak Magyarországról”.

A külügyminiszter hozzátette, elsőrendű gazdasági érdek az ipari termelés 30,5 százalékát kitevő autóipar folyamatos bővülése, ezért a kormány „minden segítséget és támogatást megad” ahhoz, hogy az Opel továbbra is versenyképes körülmények között tevékenykedhessen magyar területen.

A szentgotthárdi üzem felépítéséről szóló megállapodást 1990 júliusában írták alá a magyar kormány és az Opel képviselői. A személyautó-gyártás Szentgotthárdon 1992 és 1999 között folyt, 80 835 Opel Astra és 4404 Vectra készült a jelenleg 1200-nál is több embert foglalkoztató üzemben.

Az első magyar Opel Astrát Antall József akkori miniszterelnök kormányozta le a gyártósorról 1992. március 13-án.

A telephelyen ezzel párhuzamosan motorok és hengerfejek is készültek az Opel modelljeihez. A fejlesztések folytatásaként 2012-ben felavatták a világ egyik legkorszerűbb, rugalmas motorgyárát, amellyel a magyarországi beruházások értéke már 1,4 milliárd euróra emelkedett.

Motorokból 1992 júniusától 2016 végéig több mint kilencmillió készült, hengerfejből pedig 1997 óta közel hétmillió. Az Opel magyarországi márkakereskedői hálózata 25 év alatt több mint 415 000 új járművet adott el.

 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.