Százkilencvenezer gépjármű legyártásával eddigi legsikeresebb évét tudhatja maga mögött a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary (MBMH) Kft., amelynek kecskeméti gyára öt évvel ezelőtt kezdte meg a termelést. A 2015-ös évhez képest a társaság 3,8 százalékkal növelte termelését, bevétele 3,4 milliárd euró volt – hangzott el a társaság tegnapi beszámolóján.
Christian Wolff, az MBMH ügyvezető igazgatója kifejtette: a társaság további jelentős növekedést remél a kecskeméti gyár bővítésétől, valamint egy teljesen új üzem létesítésétől. Előbbi beruházásra 580 millió eurót (180 milliárd forintot) áldoz a stuttgarti székhelyű autóipari konszern, míg az utóbbira egymilliárd euró (300 milliárd forint) jut. A fejlesztések révén a Mercedes jelenlegi 4000 fős munkaerő-állománya 6500-ra emelkedhet.
A társaság tájékoztatása szerint a kecskeméti gyár dolgozói 2016-ban 16 millió euró személyi jövedelemadót és egyéb bérből levont közterhet fizettek be a magyar költségvetésbe. Munkaadóként és társaságként tavaly 24 millió euró adót és járulékot fizetett a vállalat a magyar államnak, illetve a kecskeméti önkormányzatnak. A hazai gazdaság szempontjából mindenképp jó hír, hogy az MBMH a 2016-os üzleti eredményből nem a részvényeseknek fizet osztalékot, hanem itthon fekteti be, a küszöbönálló kapacitásbővítést ugyanis ebből finanszírozza a társaság. A vállalat magyarországi értékesítési képviselete, a Mercedes-Benz Hungária Kft. is sikeres évet zárt 2016-ban, a közel 80 milliárd forintos forgalom 30 százalékkal haladta meg a 2015-ös üzleti év forgalmát. Az eladott személygépkocsik száma 38 százalékkal, 2572-re nőtt.
Lapunk egyébként már a sajtóeseményt megelőzően eljuttatta a munkaerőre vonatkozó, illetve a fejlesztésekkel kapcsolatos kérdéseit a Mercedes kommunikációját ellátó ügynökségnek. Azt szerettük volna megtudni, hogy a társaság négyezres állományának mekkora hányada érkezik a környező országokból vendégmunkásként. Arra is kíváncsiak voltunk, hogy a kapacitásbővítés miatt szükséges munkaerőt hol toborozzák, mivel immár az autóipart is érinti a munkaerőhiány. Kérdést tettünk fel továbbá a kutatás-fejlesztési és más, magas hozzáadott értékű munkák hazánkba telepítését illetően is. A társaság későbbre ígért tájékoztatást.
A magyar kormány és a Mercedes 2008 októberében írta alá azt az együttműködést, amelynek eredményeként 2012-ben megindult a termelés Kecskeméten. A Gyurcsány-kormány a társaságnak közel 30 milliárd forint állami támogatást ítélt oda. A vállalat tanműhelye idén márciusban további 622 millió forintot kapott az államtól.