Most is a hangárban porosodnak a magyar fejlesztésű villamosok prototípusai Etiópia fővárosában, Addisz-Abebában – értesült a Magyar Nemzet. A néhány éve beharangozott projekt lényegében becsődölt, miután a kínai China Railway Engineering Corporation (CREC) elhappolta a Dunai Repülőgépgyár Kft.-től az üzleti lehetőséget. Hiába próbálkozott a hazai társaság azzal, hogy a jármű egyes elemeit helyben, betanított etióp munkatársak segítségével építik meg, a városvezetés és a kormány úgy döntött, hogy a kínaiak fejleszthetik Addisz-Abeba tömegközlekedését, annak ellenére, hogy az ő szerelvényeik Kínában készültek teljes egészében.
Ma már két villamosvonal működik a fővárosban, az észak–déli kék jelzésű 16,9 kilométer hosszú, míg a kelet–nyugati zöld vonal 17,4 kilométeres. Bár a magyar kormány egyre gyakrabban hivatkozik stratégiai partnerként Kínára, az afrikai piacon nyomuló kínai cégek egyáltalán nem támogatják a kooperációt sem más külföldi, sem helyi vállalatokkal. A két villamosvonal 475 millió dollárba került, azaz mai árfolyamon mintegy 123 milliárd forintba. A beruházást 85 százalékban a kínai külkereskedelmi bank finanszírozta, vagyis kölcsönt nyújtott Etiópiának, amelyet majd kamatostul kell visszafizetni. (Hasonlóan a hamarosan induló Budapest–Belgrád-vasútvonal építéséhez is).
A villamosprojekt ugyanakkor korántsem nevezhető sikeres beruházásnak, miután a járatok késnek, nem ritka a 15 perces csúszás sem a menetrendben. Az áramellátás is akadozik – mivel nem épült külön ellátórendszer –, emiatt vannak olyan pályaszakaszok a városban, ahol konkrétan elmegy az áram, ha jön a villamos, mert a járműnek kell az elektromos energia. Az Africanews.com hírportál arról írt tavasszal, hogy a villamosvonal építése közben egyáltalán nem vették figyelembe a helyi tömegközlekedés addig kialakult rendszerét. Az új közlekedési módot nem sikerült integrálni a régibe, emiatt az utasoknak hosszú szakaszokat kell gyalog megtenniük a villamosmegállótól a buszmegállókig. A villamospálya forgalmas utakat szel át, amit le kell zárni, amikor a szerelvény áthalad rajta, vagyis a közlekedési dugók nemhogy enyhültek volna, még súlyosabbak is lettek.