Három közbeszerzés nyomán mintegy 130 különböző komfortfokozatú autóbuszt bérel vagy lízingel a Volán Buszpark Kft. különféle pénzügyi konstrukciókban. A három tender egyikét egy olyan cég nyerte meg, amely mindössze három hónapja foglalkozik buszozással. Az üzletágban eddig ismeretlen, közbeszerzésen még sosem indult Leftaton & Meadow Kft. egyedüli indulóként nyerte meg az ötven darab használt, dízel- vagy dízel-elektromos hibrid üzemű autóbusz húszhavi bérleti szerződéséről szóló tendert, és összesen nettó 2,16 milliárd forintért szállítja le a járműveket.
A közbeszerzés ajánlati felhívása szerint ez a cég alapesetben még a műszaki minimumkövetelményeknek sem felelne meg. A tender kiírása úgy szól, hogy az ajánlattevő alkalmatlan a szerződés teljesítésére, amennyiben az eljárást megindító felhívás előtti három évben nem tudja felmutatni legalább 25 darab jármű adásvételét, de egyéb referenciákat is megkívánnak. Ám a cég még a pénzügyi követelményeket sem teljesíti, mivel a kiírás szerint az elmúlt két évben a vállalat nettó árbevételének el kellett volna érnie az 500 millió forintot, de elmaradt ettől. Ügyes trükkel mégis találtak kibúvót szinte minden feltétel alól, ugyanis a közbeszerzési ajánlati felhívás utolsó pontja felmentést ad a minimumkövetelmények alkalmazása alól, amennyiben a nyertes bármely más szervezet (vagy személy) kapacitására támaszkodva is teljesítheti az előírtakat. A Leftaton & Meadow Kft. a közbeszerzési összegzés szerint alvállalkozójának az M6 L.O.G. Kft.-t jelölte meg, és ennek bevonásával már megfelelt a követelményeknek.
Az azonban nem világos, hogy ez a társaság miért nem maga indult a tenderen, hiszen már korábban is partnere volt a Volánnak.
A fentiek alapján meglehetősen furcsa történet bontakozik ki: adott egy teljesen ismeretlen cég, amely eddig nem foglalkozott autóbuszokkal, még honlapja sincs, egyedüli indulóként mégis megnyert egy kétmilliárd forintot érő közbeszerzést úgy, hogy csak megjelölt egy alvállalkozót, történetesen a Volán egyik korábbi partnerét, így mentesülve a követelmények teljesítése alól. A közbeszerzési döntőbizottság nem talált ebben semmi kivetnivalót, az összegzés szerint a cég „kizáró okok hatálya alatt nem áll, az előírt és a rendelkezésre bocsátott dokumentumok alapján alvállalkozója segítségével alkalmas a szerződés teljesítésére”. Egy másik szemet szúró furcsaság, hogy a Leftaton & Meadow azt vállalta: az első buszt a szerződéskötéstől számítva 30 napon belül leszállítja, a többi 49-et pedig 90 napon belül. A cég legutóbbi leadott beszámolója szerint nem rendelkezik az 50 busz értékének megfelelő eszközzel.