Egy tragikus baleset után Bécs város saját teherautó-flottáját kanyarodási asszisztenssel látja el. Még január végén történt a tragikus baleset, amelyben egy kilencéves fiú vesztette életét, akit egy teherautó ütött el kanyarodás közben. A város lakói azonnal aláírásgyűjtésbe kezdtek. Petíciójukban, amelyet mostanra több mint 35 ezren írtak alá, azt követelik, hogy teherautók számára kötelező legyen a kanyarodási asszisztens használata. Bécs gyorsan reagált a követelésre, és bejelentette, hogy önként átalakíttatja a város tulajdonában levő teherautókat.
Első körben a közlekedési ügyosztályok 37 darab 3,5 tonnánál nehezebb tehergépkocsiját látják el vezetői asszisztens rendszerrel, ami érzékeli az autó környékén, főként a holttérben tartózkodó személyeket, és figyelmezteti a sofőrt vagy automatikusan fékez. A köztisztaságiak kukásautóinál is tesztelik a kanyarodási asszisztens beépítésének lehetőségét. Amennyiben beválik, akkor mind a 300 bécsi szemétszállító járművet felszerelik a 3000 eurós szerkezettel. Az új járműveket pedig már ezzel a technológiával szerzik be. A tragédia után a városvezetés egy hárompontos közlekedésbiztonsági csomag bevezetését is bejelentette. Ennek keretein belül például az iskolák környékén egyre több helyen csillapítják majd a forgalmat.

A személyautók esetében régóta kínálnak hasonló elektronikus segédeket. A parkolási asszisztens ultrahangos érzékelő segítségével irányítja a járművet a parkolóhelyre, amelyet a mérsékelt sebességgel végzett helykeresés során egyedül észlel és felmér. Ezt egészítik ki a környezetfigyelő kamerák. Ezek a jármű képernyőjén jelenítik meg a jármű közvetlen környezetéből származó látványt, ezek között szerepel a virtuális felülnézet, valamint a 180 fokos, nagylátószögű képek a jármű előtti és mögötti területről.
Átláthatatlan kapukiállókban, szűk kanyarokban, illetve a keresztirányú forgalmat figyelő segédlettel együtt különösen hasznosak lehetnek ezek a környezetet figyelő és megjelenítő kamerák.