Nagycsaládos prémium a hétüléses autókért

Megmozdíthatja a családi autók, azon belül az egyterűek piacát az a kormányzati intézkedés, amely két és fél millió forintos vissza nem térítendő támogatást kínál a nagycsaládosoknak a legalább hétüléses új gépkocsik vásárlásához. A kínálat széles, kisáruszállító-rokon egyterűek, SUV-ok, kisbuszok egyaránt megfelelhetnek a kívánalmaknak.

2019. 02. 12. 5:45
Az új jelszó: három gyerek, négy kerék, hét ülés Fotó: Bach Máté
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ebben az évben megkezdődik a nagycsaládosok autóvásárlási programja. Novák Katalin, az Emberi Erőforrások Minisztériumának államtitkára az Orbán Viktor kormányfő által bejelentett intézkedéssel kapcsolatban tegnap elmondta, a kormány legalább hétszemélyes új autó vásárlását támogatja a három vagy több gyermeket nevelő családok esetében két és fél millió forint vissza nem térítendő támogatással, amely az autó árának legfeljebb ötven százalékát teheti ki. Ezt nem utólag térítik vissza, hanem már eleve ennyivel kevesebbet kell kifizetni.

Az eddigi közlések alapján mindebből az következhet, hogy a vásárláskor legalább ötmillió forint fogyasztói árú új gépkocsik jöhetnek szóba, ha valaki a támogatás teljes összegét igénybe kívánja venni.

Az új jelszó: három gyerek, négy kerék, hét ülés
Fotó: Bach Máté

A piacon jelenleg a legolcsóbb a Dacia egyterűje, a Lodgy 1,6 literes benzinmotorral már 3,4 millió forintért megvehető, azonban a kereskedők által a szalonokban kínált modellek négy és fél millió forintért érhetők el.

A listaárak alapján a román modellből 4,65 millió forintért a legmagasabb felszereltségi szinten, 109 lóerős dízelmotorral szerelt változatot adják. Néhány extrával, mint a metálfényezés vagy a meghosszabbított garancia, hamar elérhető az ötmilliós ár.

Az új autók jelenlegi piacán egyébként meglehetősen széles a hétülésesek kínálata. Az olcsóbbak közt kis­áruszállítók személyautóvá átépített változatait találjuk, ilyen a Lodgy, a FIAT Doblo Panorama vagy a Citroen/Peugeot/Opel hármasikrek.

A francia trió egyébként tavaly elnyerte az Auto Best díjat, amely hasonló az Év Autója címhez, de a legjobb ár/érték arányú modellek közül választják ki a „best buy” modelleket.

A Berlingo/Rifter/Combo modellek egységnyi pénzért valóban sokat adnak: méretben mindenképpen, hiszen a járművek tömeghatásukban leginkább egy dobozos kisáruszállítóra emlékeztetnek.

A hagyományos családi autók szinte eltörpülnek mellettük a parkolóban. Ennek ellenére nagyon kedvező áron érhetők el: a három márka közül az Opel a legjózanabbul árazott, az ötmilliós határ felett néhány százezerrel már megvásárolhatók az autók.

Az ötmilliós határnál bő másfél millióval drágábban elérhetők az igazi személyautók egyterű változatai is: a legolcsóbb itt is az Opel, amely a Zafira révén 6,7 millió forintért európai szintű komfortot nyújt, nem csak nagy belteret.

Az alapmotor 1,4-es turbós benzines, 120 lóerővel, amihez sok extra társul. A VW Touran nyolcmillió környékén kezdődik, és ezen az árszinten elérhetővé válik a Ford Galaxy és az S-Max, valamint számos más modell, mint a Peugeot 5008.

Az egyterűek után jönnek a nagy SUV-ok, amelyekbe hátra befér még két pótülés: VW Tiguan, Skoda Ko­diaq, amelyek 12 milliónál is többe kerülnek. A KIA Sorento 14 milliónál lép be, a Volvo XC90 17-nél. A presztízsmárkák modelljei között (Audi, BMW, Mercedes) pedig a húszmillió forint fölötti ár sem ritka.

Van még egy járműfajta, ami megfelelhet a kormányzati támogatásnak, ez pedig a kisbusz. Közülük például a FIAT Talento nyolc-kilenc személyes „csapatszállítója” 120 lóerős dízellel már 7,5 millióért elérhető.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.