Sikeresebb a bliccelők adósságának behajtásában a MÁV-Start: míg tavalyelőtt 63 millió forint folyt be a vasút kasszájába a kiszabott bírságokból, tavaly ez a szám már megközelítette a 100 millió forintot. A hatékonyság változása látványos, hiszen 2017-ben és 2018-ban is 35-35 ezer jegyzőkönyvet állítottak ki a jegyvizsgálók.
A vasúttársaság munkatársai telefonhívásokkal, levélkampányokkal, SMS-ekkel szólítják fel az adósokat, és ösztönzik őket az együttműködésre. A követelésbehajtóknak széles eszköztár áll a rendelkezésükre, bizonyos mértékig saját hatáskörben dönthetnek részletfizetésről, halasztásról, így módjukban áll az adósok számára egyedi fizetési konstrukciókat kidolgozni. A fizetési felszólító kampányok eredményeként 2018-ban 93 millió forint folyt be a vasúttársaság kasszájába, ez 46 százalékos növekedést jelent 2017-hez képest.
A tartozás rendezése, az adósság megfizetése nemcsak a vasút, hanem az utas érdeke is. A fizetést megtagadó, a megállapodásban foglaltakat be nem tartó utassal szemben jogi eszközökkel lép fel a vasúttársaság. Az együttműködést megtagadók fizetési meghagyást kapnak, végső esetben pedig végrehajtás alá vonják jövedelmüket, ingó és ingatlan vagyonukat, a jogi eljárás jelentős költségei pedig szintén az adóst terhelik. 2018-ban csaknem 500 esetben bocsátottak ki fizetési meghagyást, míg a végrehajtásra átadott esetek száma 150-re rúgott.
A végrehajtások során számos esetben terhelték meg az adósok ingatlanát, és volt olyan eset is, hogy veterán autójukat foglaltatták le az adósság fejében.