A Startup Safari egy 2012-ben indult kezdeményezés, amelynek fő célja a startupok világának megismertetése valódi munkakörnyezetben, a minél szélesebb közönség aktív és egyenrangú részvételével.
Az első Safarit Berlinben rendezték, azóta Németországban több helyen is volt már, de világszerte összesen huszonöt várost sikerült meghódítania, például Rómát, Rigát vagy Sao Paulót. Ugyanakkor a legnagyobbra Budapesten nőtt. Az idei háromnapos Startup Safari Budapest több mint háromszáz programmal várja az érdeklődőket száz helyszínen mintegy ötezer résztvevővel, április 17. és 19. között.
Az esemény valódi szafariélményt nyújt, hiszen a részt vevő cégek saját székhelyükön mutatják be az iroda működését és tartanak programokat különböző témákban, ezzel sokkal hitelesebb és részletgazdagabb képet mutatva, mint amennyit egy pályázó vagy más érdeklődő egy állásbörzén tapasztalhatna.
A korábbi években a startupközeg ismert nevei is felbukkantak már. Emlékezetes volt, mikor beleláthatott a közönség Halácsy Péter Prezi-alapító gondolataiba vagy amikor a Starschema lányai bemutatták, hogyan lehet vizuális elemeket létrehozni adatokból. A tavalyi eseményen olyan mai és egykori startupok képviseltették magukat, mint a Prezi, a Google, a Publishdrive vagy a LogMeln, a cégek székhelyein kívül pedig olyan helyszíneken is voltak programok, mint például az A38 hajó, amit 2012-ben a Lonely Planet az év bárjának választott.

Fotó: Buzzword
A Startup Safari Budapestre évről évre érkeznek külföldi vendégek is, akik mint előadóként, mint vendégként vesznek részt a startupfesztiválon. Budapestre látogat Berlinből Joanna Bakas, az LHBS stratégiai és innovációs cég vezető partnere, hogy az agilis vállalati működés feltételeiről meséljen. A mesterséges intelligenciáról ad elő az angol Daniel Dippold, akinek a hatezer startup-vállalkozót tömörítő Kairos Társaság vezetőjeként szinte teljes rálátása van a feltörekvő vállalkozásokat foglalkoztató legfontosabb témákra.
Idén olyan főbb témák lesznek terítéken, mint az oktatás jövője, a lifestyle, a design, a technológia és gasztronómia közötti kapcsolat, a mesterséges intelligencia, az ipar 4.0, a digitális marketing vagy éppen az automatizáció.