Tizenhét százalékkal nőtt a hazai online kiskereskedelem forgalma tavaly az előző évhez képest. A GKI Digital és az Árukereső friss felmérése szerint a 3,2 millió aktív online vásárló nettó 425 milliárd forintos forgalmat produkált, az átlagos vásárlási érték meghaladta a nettó 11 ezer forintot, míg 2017-ben ez az összeg tízezer forint volt.
A növekedés dinamikája némileg lassult, ugyanis 2016-ban és 2017-ben is egyaránt 18 százalékos volt a forgalombővülés, és évről évre szintén lassul az online vásárlók számának növekedési üteme is – hangsúlyozta Madar Norbert, a GKI Digital vezető tanácsadója a távirati iroda beszámolója szerint.
Az e-kereskedelem a teljes magyar kiskereskedelmi forgalom 4,5 százalékát adta tavaly. A hazai vásárlók 38 millió rendelést adtak le belföldi e-kereskedőknek, ez 13 százalékos növekedés 2017-hez képest. Egy vásárló átlagosan 12-szer rendelt terméket az interneten, ami 7 százalékkal több az előző évinél. Az éves átlagos költés megközelítette a 133 ezer forintot; a legtöbben műszaki cikkeket vásároltak.
Az adatok szerint a vevők átlagéletkora 45 év, 27 százalékuk fővárosi, tehát már jelentős a vidéki online vásárlók aránya. A leggyakrabban továbbra is a házhoz szállítást választják, ez adta tavaly a teljesített online tranzakciók 52 százalékát, az átadópontokat ugyanakkor kevesebben használták, mint egy évvel korábban.