Százezer forintért vásároltunk a neten

Magyar Nemzet
2019. 03. 13. 7:48
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tizenhét százalékkal nőtt a hazai online kiskereskedelem forgalma tavaly az előző évhez képest. A GKI Digital és az Árukereső friss felmérése szerint a 3,2 millió aktív online vásárló nettó 425 milliárd forintos forgalmat produkált, az átlagos vásárlási érték meghaladta a nettó 11 ezer forintot, míg 2017-ben ez az összeg tízezer forint volt.

A növekedés dinamikája némileg lassult, ugyanis 2016-ban és 2017-ben is egyaránt 18 százalékos volt a forgalombővülés, és évről évre szintén lassul az online vásárlók számának növekedési üteme is – hangsúlyozta Madar Norbert, a GKI Digital vezető tanácsadója a távirati iroda beszámolója szerint.

Az e-kereskedelem a teljes magyar kiskereskedelmi forgalom 4,5 százalékát adta tavaly. A hazai vásárlók 38 millió rendelést adtak le belföldi e-kereskedőknek, ez 13 százalékos növekedés 2017-hez képest. Egy vásárló átlagosan 12-szer rendelt terméket az interneten, ami 7 százalékkal több az előző évinél. Az éves átlagos költés megközelítette a 133 ezer forintot; a legtöbben műszaki cikkeket vásároltak.

Az adatok szerint a vevők átlagéletkora 45 év, 27 százalékuk fővárosi, tehát már jelentős a vidéki online vásárlók aránya. A leggyakrabban továbbra is a házhoz szállítást választják, ez adta tavaly a teljesített online tranz­akciók 52 százalékát, az átadópontokat ugyanakkor kevesebben használták, mint egy évvel korábban.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.