A világ vezető bortermelője Olaszország maradt 2018-ban is

Tavaly 15 éve a legtöbb bort termelték a világon, 17 százalékkal többet a 2017. évinél.

Forrás: MTI2019. 04. 14. 21:08
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Nemzetközi Szőlészeti és Borászati Szervezet (OIV) adatai szerint tavaly 292,3 millió hektoliter, másképpen számítva csaknem 39 milliárd üveg bor készült. Ez felülmúlta a párizsi székhelyű szervezet tavaly októberi előrejelzését, amikor 12 százalékos növekedést vártak 2017-hez viszonyítva. 2017-ben az elmúlt csaknem ötven év leggyengébb szőlőtermését takarították be.

Az OIV kimutatásai szerint a világ vezető bortermelője Olaszország maradt tavaly is, ahol a bortermelés – 2017-hez viszonyítva – 28,9 százalékkal, 54,8 millió hektoliterre nőtt. A másik két vezető bortermelő európai országban még ennél is nagyobb mértékben bővült a tavalyi bortermelés, Franciaországban 34,8 százalékkal, Spanyolországban pedig 36,7 százalékkal.

Tavaly a legtöbb bort Spanyolország exportálta (20,9 millió hektoliter), a bor külföldi eladásából a legnagyobb bevételre ugyanakkor Franciaország tett szert (9,3 milliárd euró). Az OIV számításai szerint tavaly a globális borexport értéke elérte a 31,3 milliárd eurót.

Tavaly a legnagyobb borfogyasztó ország az Egyesült Államok volt 33 millió hektoliterrel, amelyet Franciaország követett 26,8 millió hektoliterrel. Az egy főre eső borfogyasztás tekintetében ugyanakkor az Egyesült Államok csak a 20. helyen állt tavaly (12,4 liter), míg a listavezető Portugália volt, 62,1 literrel.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.