A generációk váltásáról, tudományosan

Magyar Nemzet
2019. 05. 09. 11:54
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A családi vállalkozások generációváltásával foglalkozik a Budapesti Gazdasági Egyetem soron következő konferenciája.

Bár nemzetgazdasági szempontból és érzelmi okokból is fontos a generációváltás előtt álló cégek jövője, a családi vállalkozások esetében nagyon fontos foglalkozni azzal, hogy mi vár az alapítóra és a családra – áll a tudományos tanácskozás ismertetőjében.

Az alapítók ugyanis saját és családjuk anyagi biztonságáról szeretnének gondoskodni a kivonulásuk után is, a cég jövőjének lehetséges biztosítása mellett.

A vagyonmegőrzés ráadásul nem csak a családok érdeke. A tömeges cégbezárások vagy éppen a nagyobb, sokszor külföldi cégek általi felvásárlás nemzetgazdasági szempontból is jelentős gondokat okozhat.

Egy családi cégbe beágyazódva a mégoly racionális cégvezetőnek sem könnyű átlátni a folyamatokat, amelyeknek éppen a közepében van. Pedig ezek sok szempontból modellezhetők és tervezhetők, így előre azonosíthatók a tipikus elakadások, kezelendő pontok is.

Érdemes a meglévő tudás megismerésével kezdeni a felkészülést. A szakértők sem állítják, hogy lenne egyetlen, mindenki számára megfelelő út, de a négy fő lehetséges irány – a családon belüli átadás, a menedzsment kivásárlása, a cégértékesítés és a tőzsdére vitel – közül a lehetőségeket jobban megismerve már könnyebb dönteni.

A „Családi vállalkozások napja – megőrizni a családi vagyont. Generációkon át” konferenciát május 23-án a BGE-n tartják neves szakértők közreműködésével.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.