Egy 400 ezer forint alatti forgalmú magyar mikrovállalkozás átlagosan minden negyedik forintját közterhekre fordítja. Piaci adatok alapján a közterhek aránya a cégek méretével fordítottan arányos: négymillió forint pénzforgalom fölött már csak minden tizedik forintból válik adóforint.
A bankok kisvállalkozói számlacsomagjai között számos olyan található, amelyek segítségével a kisvállalkozások az első tizenöt hónapban 0 forintos havi díj fejében, teljesen ingyen teljesíthetik utalásaikat az adóhivatal felé – korlátlan számban és korlátlan összegben utalhatják a különböző közterheket a magyar államnak.
A CIB Bank adatai szerint a legkisebb vállalkozások pénzforgalma 2018 folyamán minden negyedévben nőtt, ebből pedig a kisebb cégek üzletmenetének fejlődésére is lehet következtetni.
Az összesített adatok szerint a pénzintézet kisvállalati ügyfeleinek teljes pénzforgalma 2018 első negyedévében a 629 milliárd forintot is meghaladta, míg az év negyedik negyedévére a pénzforgalom 813 milliárd forintra nőtt a legkisebb cégeket tömörítő vállalkozói körben.
Nemcsak a pénzforgalom nő dinamikusan, de a digitális csatornák használata is. Havi 400 ezer forint árbevételig a céges utalások 91 százaléka már elektronikus, és csak kilenc százaléka hagyományos, offline.

Fotó: Havran Zoltán
A 400 ezer-4 millió forint forgalmú vállalkozásoknál már 96 százalék az elektronikus utalások aránya, míg négymillió forint forgalom fölött már csak három százalék az offline tranzakciók aránya.
– Kisvállalkozó ügyfeleink számára az utalások egyik legfontosabb címzettje a Nemzeti Adó- és Vámhivatal. Számukra különös értéket jelentenek azok a konstrukcióink, amelyek ingyenes elektronikus utalást tesznek lehetővé az adószámlákra.
A kisvállalkozások ugyanis digitalizálódnak: még a legkisebb cégek között is tíz utalásból kilenc elektronikus, ilyen tranzakciókkal tesznek eleget az adófizetési kötelezettségüknek – mondta Fetter István, a CIB kisvállalati divíziójának vezetője.
A vállalkozások körében terjed a mobil platformok használata is. A kisvállalati ügyfelek 87 százaléka használ valamilyen elektronikus csatornát, hetven százalékuk pedig legalább egyszer már bejelentkezett a mobilapplikációra is – egészítette ki az adatokat Fetter István.