Az anyák napja az egyik legfontosabb nap a virágkereskedelemben, azonban a középiskolai ballagások miatt megoszlik a forgalom. A piaci szereplők becslése szerint a kínálatban ilyenkor mintegy 20-30 százalék körüli a hazai virág aránya, a többi importáru – derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara piaci körképéből. A vevők leginkább a színes, tavaszias-nyárias színű vágott virágokból álló vegyes – nagyobb értékű – csokrokat keresik, ezek és a cserepes virágok alkotják a forgalom markáns részét. Egy-egy szál virágot csak abban az esetben keresnek a vásárlók, ha az rendkívüli különlegesség.

Egyre kevésbé divat a túlzott csomagolás, sokkal kedveltebbek a zöldekkel, természetes anyagokkal lezárt csokrok, készítmények. Divatos a virágdoboz és a cserepes virágok, növények egy szép kaspóban vagy díszítve. Továbbá igen népszerűvé váltak a virág mellé vásárolt ajándéktárgyak is. Jellemzően a tulipán, a frézia, a Lisianthus, a Helleborus, a boglárka, a gerbera és a rózsa a legkedveltebb. Anyák napja környékén akár duplájára nőhet a bevétele egy-egy virágüzletnek egy átlagos vasárnaphoz képest. Ugyancsak kiemelkedő a forgalom ezen a hétvégén a kertészeti árudákban is. Az átlagos vásárlás értéke 3-5 ezer forint. A kamara közleménye arra emlékeztet: ballagásra másfajta virágokat szoktak keresni a vevők, a kereslet kielégítése sok virágárusnak nehéz feladatot jelent.