Jelentős újítást jelentett be tegnap az OTP, a piacvezető bank ügyfelei a jövőben már használhatják a Magyarországon eddig el nem érhető Apple Pay fizetési szolgáltatást. A hitelintézet Apple készülékkel rendelkező ügyfelei tegnap óta fizethetnek az arra alkalmas Apple eszközeikkel azokon a helyeken, amelyeknél elérhető az érintéses fizetési szolgáltatás (mint a Pay Pass) vagy fel van tüntetve az Apple Pay logó. Az Apple Payjel az OTP Bank ügyfelei fizethetnek iPhone-juk vagy Apple Watchuk segítségével az üzletekben, éttermekben, taxikban vagy bármely érintéses fizetésre alkalmas POS terminálnál. A szolgáltatáshoz nem kell kitölteni kézzel semmilyen adatlapot a kártyaadatokról, és lehetőség van a szállítási és a számlázási információk egyszerűbb megadására is.
Az Apple Pay megjelenése a hazai piacon érthető felbolydulást jelent. Az amerikai technológiai monstrumnak hagyományosan a minőségi, ennek megfelelően a drágább termékeket kereső fogyasztók jelentik a célpiacát. Ez átfedésben van azokkal a felhasználókkal, akik jó eséllyel fogékonyabbak az olyan technológiai újításokra, mint a különböző elektronikus fizetési megoldások, és kellően vagyonosak is ahhoz, hogy az átlagot meghaladó értékben költsenek. Iparági szakértőkkel való beszélgetéseink során immár évek óta visszatérő elem, hogy az Apple itthoni megjelenése a fizetési szolgáltatások piacán mindenképp mérföldkő lesz.
Most úgy tűnik, a többi bank is versenyfutásra kényszerülhet azért, hogy saját ügyfelei is minél előbb használatba vehessék az Apple Payt. A CIB Bank például az OTP bejelentésére kisvártatva úgy reagált: a pénzintézet kiemelt célja a digitális átállás megvalósítása, ennek részeként igyekszenek minél több innovatív szolgáltatást elérhetővé tenni az ügyfeleiknek. Mindent megtesznek, hogy még az idén az Apple Pay is elérhetővé váljon a CIB bankos bankkártyával rendelkező ügyfeleknek – áll az olasz tulajdonú társaság állásfoglalásában.

Fotó: 123RF
A mobilfizetés semmiképp nem számít újszerű szolgáltatásnak, de nem is mondható tömegesnek a használata. Korábban a Magyar Telekom, az OTP és a MasterCard részvételével indult, majd a Vodafone-nal kibővült Mobiltárca Szövetség igyekezett meghonosítani a technológiát, ami akkori formájában zsákutcának bizonyult, a megoldás nem terjedt el, a szövetség feloszlott. Később a Gránit Bank tudott frissíteni azzal a mobilfizetési technológiával, amit alapvetően a többi pénzintézet is átvett, átvesz. A Gránit lépése újszerű volt, azonban mivel egy kis pénzintézetről van szó, a megoldás nem volt képes tömegeket kiszolgálni. Ennél jóval nagyobb lépés volt, amikor az OTP Simple mobilfizetési rendszerét elérhetővé tette minden banki ügyfélnek. Azonban mint az indulást követő tesztekből kiderült, gondok adódtak az egyes operációs rendszerekkel, és nem mindig ment hatékonyan a telefonos fizetés.