A magyar autóvezetők negyede ma már előbb venne használt autót az interneten, mint hivatalos márkakereskedésben. Új autót azonban a hazai lakosok kilencven százaléka a jövőben is inkább a hagyományos üzletekben vásárolna – derül ki az EY tanácsadó cég és az Ipsos Zrt. közös reprezentatív felméréséből. Rámutatnak: az autóvásárlást tervező emberek egyre jobban igénylik az értékesítésnél felmerülő egyedi szolgáltatásokat: a többség például elvárja a tesztvezetés lehetőségét, sokan pedig a döntés előtt szívesen egyeztetnek független, helyben elérhető szakértővel is az eladósorban lévő gépjárműről.

Fotó: Bach Máté
A technológia fejlődése a vezetési igényeket is jelentősen befolyásolja – állapították meg a kutatók. Így például a magyar autósok több mint fele extra díjat is hajlandó lenne fizetni bizonyos internetalapú szolgáltatásokért a gépjárműben, többen a személyes adatok megosztásába is beleegyeznének ilyen funkciókért cserébe. A legtöbben ugyanakkor azt tartják fontosnak, hogy gépjárművük képes legyen azonnal fogadni a közlekedési értesítéseket, míg sokan azt szeretnék, hogy autójukban legyen automata elsősegélyhívó.
– Megváltoznak a szokások, a magyarok az autóvásárlás során is egyre tudatosabbak. A fogyasztók az interneten keresztül ma már könnyen tájékozódhatnak az elérhető gépjárművekről azelőtt, mielőtt személyesen is elmennének egy kereskedésbe. Az eladóknak ezért a megszokott gyakorlattal ellentétben mindenkit személyre szabott ajánlattal kell megszólítaniuk – értékelte Demeter Ákos, az EY tanácsadási üzletágának partnere. Mint mondta, ehhez elengedhetetlen többek között az olyan online megoldások alkalmazása, amivel a vásárlás elejétől a végéig segíteni tudják a vevőket a helyes döntés meghozatalában.