Pár év múlva fapadossal repülhetünk New Yorkba

Húsz interkontinentális repülőgép megvásárlásával a Wizz Air új piacokra lép be a következő években — jelentették be a párizsi Air Show-n. A hosszú távú járatokon ugyanannyi ülés lesz, mint a többin, azaz a megtermettebb utasok nem számíthatnak pihentető kikapcsolódásra, de az alacsony jegyárak révén itt is piacot szerezhet magának a cég.

2019. 06. 20. 5:45
A flottabővítéssel nemcsak az Egyesült Államokba, hanem Ázsiába is kiterjesztheti útvonalhálózatát a diszkont-légitársaság Fotó: Mirkó István
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szándéknyilatkozatot írt alá az Airbus képviselőivel a Wizz Air a párizsi Air Show rendezvényén. Ennek értelmében tulajdonosa, az Indigo Partnersszel kötött megállapodás részeként a vállalat megvásárol húsz Airbus A321XLR repülőgépet. A most megrendelt járműveket 2023-tól kezdődően három éven keresztül veszi majd át a légitársaság

– közölte a cég lapunkkal. Azért, hogy a Wizz Air megőrizze légiflottájának egységét, az A321XLR repülőket 239 üléssel üzemeltetik majd, éppen úgy, ahogyan az A321neo repülőgépeket is.

Az XLR a Wizz Air jelenlegi hálózatában is azonos hatékonysággal üzemeltethető. A megrendelés – az előírásoknak megfelelően – a Wizz Air részvényeseinek jóváhagyása után válik véglegessé.

Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója elmondta, hogy az A321XLR kategóriájában a leghatékonyabb repülőgép. Nagyobb hatótávolságának köszönhetően megnyitja a lehetőséget a Wizz Air számára, hogy tovább bővítse hálózatát. Jelenleg számos öt-hat órás útvonalat repülnek – például Dubaiba –, az XLR révén pedig akár hét-nyolc órás útvonalakon is kínálhatják szolgáltatásukat.

Az Airbus A321XLR hatótávolsága 8700 kilométer, ami lehetővé teszi a légitársaságok számára, hogy az eddig a kisebb piaci igény miatt kiszolgálatlan hosszú távú útvonalakat repüljenek gazdaságosan – közölte az Airportal.

A flottabővítéssel nemcsak az Egyesült Államokba, hanem Ázsiába is kiterjesztheti útvonalhálózatát a diszkont-légitársaság
Fotó: Mirkó István

Ezenkívül olyan városok között is indíthatnak járatokat, amelyeket eddig csak széles törzsű gépekkel, de a várható kisebb utasszám miatt jóval kisebb profittal tudtak teljesíteni. A típus különösen előnyös a diszkontcégeknek, mert alacsony költségek mellett új piacokra léphetnek be. Az A321XLR típus hatótávja már lehetővé teszi, hogy az európai kontinens belsejéből, a Wizz Air fő piacának számító közép-európai régió-ból is elérhetők legyenek az USA fontos keleti parti városai, de Ázsia irányába is számos fontos célpont válik repülhetővé.

A nagy európai diszkont-légitársaságok régóta kacérkodnak, esetleg próbálkoznak az interkontinentális járatok indításával. A pletykák a Wizz Airt is érintették, korábban mi is beszámoltunk ilyenről: akkor úgy hírlett, hogy New Yorkba és Torontóba indít közvetlen járatot Londonból a társaság.

Az értesülést egy lengyel szaklap tette közzé, úgy tudták, tíz keskeny törzsű Airbus A321 géppel kezdhetik meg a repülést az Atlanti-óceán felett. A Ryanair többször bejelentette, hogy fontolgatja a belépést az interkontinentális piacra, a cég igazgatósága állítólag határozott a 15 dolláros kezdőárról is. A cég utóbb találgatásnak minősítette az amerikai médiában megjelent hírt.

A legfontosabb kérdés persze az, hogy az utasoknak mit jelent majd árban és szolgáltatásban a hosszú távú diszkontjárat. A Wizz Air közleményéből kiderül, hogy a székezés nem változik, maradnak a kényelmetlenül szűk ülő- és lábhelyek. A diszkont üzletpolitikájának ismereté-ben valószínűsíthető, hogy fizetni kell a poggyász elszállításáért és a fedélzeti ételért-italért is.

Akik korábban – az időközben már megszűnt – Wow Airrel utaztak, azt tapasztalták, hogy a hatórás út alatt egy pohár vizet sem kapott az utas. Igaz, ehhez igen baráti árcédula társult: Dániából izlandi átszállással adókkal és illetékekkel együtt mintegy negyvenezer forinttól kínáltak jegyet egy irányba Bostonba és Washingtonba.

Összehasonlításként: a LOT közvetlen budapesti járatára 170–230 ezer forintért vehetünk oda-vissza jegyeket a nyári csúcsszezonban. Ebben már a legolcsóbb kategóriát választva is benne van egy-egy kis és normál méretű bőrönd, a fedélzeti ellátás, valamint a széles törzsű Dreamliner repülőgép nyújtotta tágasság és kényelem.

Másfél órás reptérzárlat

Nem fogadott és indított járatokat tegnap délután fél héttől a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér, miután rendkívüli karbantartást kellett végezni az 1-es futópályán a burkolat meghibásodása miatt: egy elváló betondarab kilyukasztotta a Wizz Air Stockholmból érkező járatát. A lezárás ideje alatt hét járat kitérő reptéren szállt le, tucatnyi pedig a levegőben várta meg a reptér újranyitását, ami este nyolc óra előtt néhány perccel meg is történt.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.