Egységes közlekedés a Duna menti régióban

A kezdeményezés további mozgatórugója a környezetbarát mobilitás elősegítése azokban az országokban, amelyeket a konzorcium tagjai képviselnek.

2019. 07. 28. 6:45
Szentendre, 2016. szeptember 19. Okostelefonra telepített applikáció a parkolást segítő rendszer átadóján Szentendrén 2016. szeptember 19-én. A szabad parkolóhelyek megtalálását könnyíti meg és a felesleges gépjárműforgalomterhelést csökkenti az okos parkolási zóna létrehozása. A rendszer a parkolóhelyek aszfaltjába süllyesztett 66 érzékelőből áll, amelyek rádiós úton továbbítják a parkolás tényét jelző üzeneteiket a jeleket összegyűjtő alállomások és a központi alkalmazás felé, amely a felhasználóhoz juttatja az információt. MTI Fotó: Illyés Tibor Fotó: Illyés Tibor
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Duna menti régióban az országhatárokon átnyúló közösségi közlekedési információk nyújtása, illetve a meglévő utazástervező rendszerek szolgáltatásainak bővítése a célja annak a LinkingDanube nevű programnak, amelyről a napokban Bukarestben tartottak konferenciát. A kezdeményezés további mozgatórugója a környezetbarát mobilitás elősegítése azokban az országokban, amelyeket a konzorcium tagjai képviselnek: Ausztria, Csehország, Szlovákia, Magyarország, Horvátország, Szlovénia, Románia és Moldova. A célkitűzések szorosan kapcsolódnak a szintén konzorciumi partner Nemzeti Mobilfizetési (NM) Zrt. tevékenységéhez azáltal, hogy az egymástól eltérő közösségi közlekedési szolgáltatások igénybevételére közös platformot hoz létre.

Míg a korábbi hasonló tárgyú ­európai uniós projektek a felek közötti egyszerű adatcserén alapultak, addig a LinkingDanube a szolgáltatások összekapcsolását célozta meg, összhangban az Európai Parlament és a Tanács intelligens közlekedési rendszerekről szóló irányelvéhez. A LinkingDanube terméke olyan háttérrendszer, amely – összehasonlítva a jelenlegi legismertebb utazástervezőkkel – a szolgáltatóknak lényegesen egyszerűbbé teszi a szolgáltatá­saik egymás közti megosztását.

A programban alkalmazott tesztfázisú utazástervező célzott példákon keresztül demonstrálja, hogy az Európai Szabványügyi Bizottság szakbizottsága által kiadott specifikus szakmai követelmények teljesíthetők. A projekt bizonyította, hogy a technikai leírást tartalmazó standard alkalmazásával különböző régiók közösségi közlekedési utazástervezői összekapcsolhatók anélkül, hogy kifejezetten egyedi fejlesztéseket kelljen végrehajtani vagy egy harmadik félnek ki kelljen adni az adatokat. A beruházás értéke 2,9 millió euró (mintegy 942 millió forint), amelyből 2,4 milliót uniós forrásból fedeznek.

A LinkingDanube projektben a Duna menti régió hat országából 2017. január 1-jétől két és fél éven át közösségi közlekedési szolgáltatók, egyetemek, kutatóintézetek és vállalatok működtek együtt. A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. a projekt megvalósításával olyan nemzetközi szakmai kapcsolatokat épített ki, amelyeket elsősorban a határon átnyúló szolgáltatásainak fejlesztései során kíván felhasználni.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.