Már csak a körbe zárt villám a régi

Most vegyen Opel Astrát az, aki a reklámokban emlegetett német mérnöki teljesítményhez ragaszkodik, ugyanis az év végétől már csak francia motorokkal veheti meg kedvenc családi modelljét.

2019. 07. 09. 15:36
Szentgotthárdon Peugeot-erőforrások készülnek majd Fotó: MTI/Varga György
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Most vegyen Opel Astrát az, aki a reklámokban emlegetett német mérnöki teljesítményhez ragaszkodik, ugyanis az év végétől már csak francia motorokkal veheti meg kedvenc családi modelljét. Mivel a Corsát, azaz a városi kisautót a közelmúltban építették újra Peugeot-alapokon, az Opel kínálata immár csaknem teljesen beleolvadt a PSA-konszern járművei közé.

A francia és a német autógyártó házasságának első gyümölcsei vadonat új városi crossoverek voltak. Az Opel-felvásárlás bejelentése után nem sokkal már megláthatták a jövőt, akik beleülhettek a Crossland vagy a Grandland modellekbe.

Szentgotthárdon Peugeot-erőforrások készülnek majd
Fotó: MTI/Varga György

Peugeot járművek Opel arculati elemekkel ellátva, hogy a hagyományos európai piacokon megkülönböztethetők legyenek. Ahogy haladt előre az idő, úgy vált világossá a PSA-konszern koncepciója: egyre több Opel-modell épül francia műszaki alapokra, hogy a fejlesztési, gyártási költségek megtakaríthatók legyenek. Ennek a törekvésnek a jegyében a PSA kisautó-­platformjára készült a Corsa, és a franciásítás most elérte az Astrát is.

Az autógyártóknak még mindig a legfontosabb termékük a Golf-kategóriás családi autó, még ha a SUV-k eladásai egyre nőnek is. Az Astra jelenlegi változata 2015-ös megjelenésekor az egyik legjobb ajánlat volt a piacon, meg is kapta az Év autója díjat.

A konszernváltás hatása azonban most elérte az Astrát is, a szokásos, a modellciklus felénél esedékes ráncfelvarrás gyökeres átalakulást hozott: a hajtásláncot franciára cserélték. Az új modellváltozatban főképpen a Peugeot ­1,2-es benzineseit találjuk különféle teljesítménnyel, a hozzá illő kézi vagy automata váltóval. Persze a motorokat egyébként is fejleszteni kellett volna, hiszen az év második felében lép életbe az új uniós kibocsátási norma, ennek meg kell felelniük a gyártóknak.

A magyar autóvásárlók az elmúlt évtizedekben megszokhatták: az Astra szentgotthárdi termék. A rendszerváltáskor a teljes autó gyártását megkezdték itt, később a motorok között számontarthattuk, hogy melyik hazai származású.

Jó hír, hogy az Opel vásárlói a jövőben sem maradnak magyar motor nélkül. Szentgotthárdon az év végén indul a háromhengeres, 1,2 literes turbós benzinesek gyártása. A gyár sorsa bizonytalanná vált, amikor 2017-ben a francia PSA felvásárolta a General Motors európai cégeit, az Opelt és a Vauxhallt. Végül tavaly tavasszal dőlt el, hogy a szentgotthárdi üzemet kis méretű benzinmotorok gyártására rendezik be.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.