Most vegyen Opel Astrát az, aki a reklámokban emlegetett német mérnöki teljesítményhez ragaszkodik, ugyanis az év végétől már csak francia motorokkal veheti meg kedvenc családi modelljét. Mivel a Corsát, azaz a városi kisautót a közelmúltban építették újra Peugeot-alapokon, az Opel kínálata immár csaknem teljesen beleolvadt a PSA-konszern járművei közé.
A francia és a német autógyártó házasságának első gyümölcsei vadonat új városi crossoverek voltak. Az Opel-felvásárlás bejelentése után nem sokkal már megláthatták a jövőt, akik beleülhettek a Crossland vagy a Grandland modellekbe.

Fotó: MTI/Varga György
Peugeot járművek Opel arculati elemekkel ellátva, hogy a hagyományos európai piacokon megkülönböztethetők legyenek. Ahogy haladt előre az idő, úgy vált világossá a PSA-konszern koncepciója: egyre több Opel-modell épül francia műszaki alapokra, hogy a fejlesztési, gyártási költségek megtakaríthatók legyenek. Ennek a törekvésnek a jegyében a PSA kisautó-platformjára készült a Corsa, és a franciásítás most elérte az Astrát is.
Az autógyártóknak még mindig a legfontosabb termékük a Golf-kategóriás családi autó, még ha a SUV-k eladásai egyre nőnek is. Az Astra jelenlegi változata 2015-ös megjelenésekor az egyik legjobb ajánlat volt a piacon, meg is kapta az Év autója díjat.
A konszernváltás hatása azonban most elérte az Astrát is, a szokásos, a modellciklus felénél esedékes ráncfelvarrás gyökeres átalakulást hozott: a hajtásláncot franciára cserélték. Az új modellváltozatban főképpen a Peugeot 1,2-es benzineseit találjuk különféle teljesítménnyel, a hozzá illő kézi vagy automata váltóval. Persze a motorokat egyébként is fejleszteni kellett volna, hiszen az év második felében lép életbe az új uniós kibocsátási norma, ennek meg kell felelniük a gyártóknak.
A magyar autóvásárlók az elmúlt évtizedekben megszokhatták: az Astra szentgotthárdi termék. A rendszerváltáskor a teljes autó gyártását megkezdték itt, később a motorok között számontarthattuk, hogy melyik hazai származású.
Jó hír, hogy az Opel vásárlói a jövőben sem maradnak magyar motor nélkül. Szentgotthárdon az év végén indul a háromhengeres, 1,2 literes turbós benzinesek gyártása. A gyár sorsa bizonytalanná vált, amikor 2017-ben a francia PSA felvásárolta a General Motors európai cégeit, az Opelt és a Vauxhallt. Végül tavaly tavasszal dőlt el, hogy a szentgotthárdi üzemet kis méretű benzinmotorok gyártására rendezik be.