időjárás 27°C Mária 2022. augusztus 15.
logo

Megspórolt sorban állások

Pintér Balázs
2019.07.02. 07:32
Megspórolt sorban állások

Ügyfélszolgálati várakozások és sorban állások hosszú óráit spórolhatta meg az elektronikus közműrendszer több tízezer felhasználója az elmúlt két évben. Az építkezésekhez kapcsolódóan mintegy 173 ezer kérelmet szolgált ki az e-köz­mű rendszer. A tervezők munkaórái csökkenésének jótékony hatását az építtetők a pénztárcájukon érezhették meg.

Jelentősen rövidült a közműegyeztetések átfutási, valamint a közműnyilatkozatok kiállítási ideje. Azoknak, akiknek építési beruházásuk során szükségük van közműfejlesztésekre, az elektronikus közműrendszer (e-közmű) indulása előtti, mintegy két hónapot igénybe vevő közműegyeztetési idő helyett átlagosan 17 nappal számolhatnak – derül ki a Lechner Tudásközpont tájékoztatásából.

A Miniszterelnökség háttérintézményének adatai szerint a rendszer 2017. július 1-jei élesítése óta eltelt két évben több mint 173 ezer kérelem érkezett az e-közműn keresztül, ezek közül mintegy 122 ezer esetben kértek a tervezők egységesített közműnyilatkozatot. Az egyes szolgáltatókat összesen csaknem kilencszázezer nyilatkozat iránti kérelemmel keresték meg, vagyis a tervezők ennyi alkalommal spórolhatták meg a személyes ügyintézés óráit.

A korábbi, heteket igénybe vevő utánajárás és kérelmezés helyett az e-közműben percek alatt elérhető a közművek elektronikus nyilvántartása alapján az építkezéshez szükséges vektoros közműhálózati adatok beszerzése. A rendszernek csaknem 35 ezer felhasználója van az építészek és tervezők körében.

A korábban heteket igénybe vevő ügyintézés már a múlté, gördülékenyebb a kivitelezés
Fotó: Havran Zoltán

Az e-közmű életbe lépése előtt mindezek a folyamatok papíron zajlottak, a közműszolgáltatók – gyakran egymástól teljesen eltérő – saját gyakorlata alapján. A Lechner szerint a rendszer két évvel ezelőtti elindulásával és az élesítést követő rövid időszak tapasztalatainak gyors beépítésével az e-közmű felhasználóinak nem kell az ügyfélszolgálatokon várakozniuk, sorban áll­niuk, személyesen egyeztetniük. Mindez közvetett módon költségmegtakarítást is eredményezett nekik és az építtetőknek.

A rendszer segítségével a korábban egymástól független hiánypótlásokat sem kell egyenként teljesíteni, hanem ez is egyszerre, az e-közműn keresztül történik. Valamennyi közműszolgáltató látja a többi szolgáltató beavatkozásait, a reakciókat, míg korábban nem tudtak egymás lépéseiről. Fontos, hogy amikor az építkezés előkészítési folyamata az építési hatóságokhoz ér, akkor sem kell külön benyújtani az egyes közműnyilatkozatokat, hanem elég az ügyszámra hivatkozni, így a hatóság a rendszerben minden szükséges információhoz hozzáfér.

NKM Energia néven folytatják

Egy cégben, NKM Energia Zrt. néven folytatja működését összeolvadása után az NKM földgázszolgáltató és áramszolgáltató társasága tegnap óta. A vállalat elnök-vezérigazgatójának Hiezl Gábort nevezték ki. Az ügyfeleknek nincs tennivalójuk, az energiaszolgáltatást a továbbiakban az új társaság biztosítja, amely így egyszerre földgáz- és villamosenergia-szolgáltatást is nyújt az ország egész területén. Nem változnak az ügyfél-azonosítók, a számlázás ritmusa, a diktálási időszakok, sem a folyószámla-azonosítók és a csoportos beszedési megbízások érvényessége. A cégjogi egyesüléssel az ellátás zavartalan marad, sőt tovább egyszerűsödik. A változásról az NKM folyamatosan tájékoztatja az egyetemes szolgáltatásban a lakossági és önkormányzati, illetve a versenypiacon kiszolgált ügyfeleit. A cég közlése szerint a teljes kereskedelmi üzletág egy pontba szervezésével folytatódik a társaságcsoport villamosenergia- és földgázüzletága működésének hatékonyságnövelése.

 

Hírlevél feliratkozás
Nem akar lemaradni a Magyar Nemzet cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi naponta elküldjük Önnek legjobb írásainkat.