A tavalyi év első feléhez képest 16,4 százalékos növekedési ütemmel, idén nettó 207,5 milliárd forintot ért el az internetes kiskereskedelem féléves forgalma. Míg a hagyományos kiskereskedelem öt százalék körüli növekedéséhez képest több mint háromszoros az online szektor bővülése, a tavalyi és főként a 2017-es ütemhez képest feltűnően lassult a növekedési üteme – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös felméréséből. A két cég közös online kiskereskedelmi indexe az előző negyedévhez képest is minimális csökkenést mutat a második negyedévben.
Továbbra is átlagon felüli növekedést mutat az online kereskedelemben a fél év alatt ötvenmilliárd forintos forgalmat generáló műszaki cikkek szektora. Az elmúlt másfél évben a külföldről vásárló magyarok aránya harmadával gyarapodott. A magyar webáruházak körében egyre inkább az okostelefon használata a legnépszerűbb az online rendelésnél. Nagy hatással lehet az online vásárlásokra az egyre népszerűbbé váló online áruhitel, valamint a szeptember 14-én életbe lépő erős ügyfél-hitelesítés és a jövő márciusban induló azonnali fizetési rendszer.