Tisztelt Érdeklődő! A Lodgy szállítási határideje hat hónap – ezt az üzenet kapják a nagycsaládosok, ha – hozzánk hasonlóan – Dacia-kereskedéshez fordulnak hétüléses autót keresvén. Az idén július elsején életbe lépett autóvásárlási támogatás a kormány által várt mértéket is felülmúlta, az eddig beadott pályázatok száma megközelíti a 15 ezret. Csakhogy az autógyártás évekre előre megszabott tervek szerint halad, és nem könnyű változtatni rajta. Mint ahogy a támogatási program bejelentése idején lapunknak az importőrök elmondták, idő kell, amíg a gyártósorokat magasabb fordulatszámra állítják.
Nem meglepő, hogy a legnagyobb érdeklődés a legolcsóbb hétüléses, a Dacia Lodgy irányában mutatkozik, a tavalyi kereslet mintegy hétszeresét regisztrálták eddig. Aki most rendel, csak jövő tavaszra jut autóhoz, így már csak az Euro 6d-TEMP normát teljesítő motorokkal vehetik meg. Emiatt az alapmodellek drágábbak lesznek, ugyanakkor hosszabb távon kifejezetten jól járhatnak velük a tulajdonosok. Jelenleg a legolcsóbb Lodgy egy koros, szívó négyhengeres 1,6-os Renault-benzinmotorral kapható, amely a kibocsátási normákhoz igazítva mára kelletlen, lusta gépezetté vált. A Dacia palettáján ellenben feltűnt az 1,33-as, Renault–Nissan–Mercedes fejlesztésű turbós négyhengeres benzines motor, amely olyan élénk és olyan keveset fogyaszt, mint egy jó turbódízel, ugyanakkor megfelel a szigorú kibocsátási normának.

Fotó: 123RF
Az olcsó hétülésesek célkeresztjében volt a FIAT Doblo Panorama is, itt a kereslet négyszeresére nőtt. Csakhogy az autó a modellciklusa végére ért, új modell már nem rendelhető belőle, október elején leállt a gyártása. A vevők kedvence volt az Opel Combo, a nagycsaládos kedvezmény elérhetősége utáni tíz napban több mint ezer megrendelés érkezett a hétüléses változatra. A márka rendelési stopot kényszerült bevezetni a modellre, de azóta ezt feloldották, újra vesznek fel rendeléseket. Jobb a helyzet PSA-konszern francia márkái esetében, a Peugeot-k, Citroënek három hónap alatt is befuthatnak.