Akciók tömegével berobbant az ajándékvásárlási szezon

Nemzetközi mintára ma tartja a hivatalos black friday kampányt a hazai internetes kereskedelemben elérhető boltok 65 százaléka, amelyek a legújabb fölmérés szerint 75-80 milliárd forintos forgalmat bonyolítanak novemberben a lakosság várakozásokat felülmúló költekezései miatt. Rengeteg ajánlat várja mától vasárnapig az akcióvadász fogyasztókat, de a rekordméretűnek ígérkező árudömpingben kiegyensúlyozottnak ígérkezik a csomaglogisztika.

2019. 11. 29. 6:12
Már november elején elkezdődtek a leárazások Fotó: Havran Zoltán
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ma hajnalban elstartolt a fekete péntek akciós kampány a nemzetközi és a magyarországi e-kereskedelemben, ennek során megszámlálhatatlanul sok kedvezményes lehetőség közül válogathatnak a karácsonyi ajándékokra vadászó internetezők valamennyi terméktípusban. A webáruházak már jó ideje készülnek az e-piacon évek óta a legnagyobb bevételeket produkáló black friday november végi szakaszára, amely a legtöbb helyen mától vasárnapig tart.

Az eddigi tapasztalatok szerint ahogy tavaly, úgy az idén is az akciózások idején leginkább keresett műszaki, számítástechnikai árucikkeken kívül az ugyancsak népszerű nagyobb háztartási gépekből fogyott az előzetes kampány során a legtöbb, azonban mára még a korábbi éveknél is szélesebb kínálatban kell megtalálnia a fogyasztóknak a legjutányosabb üzletet. Így a nagy értékű háztartási eszközökön kívül többek között a ruházati termékek, a cipők, a játékok, a bútorok, a háztartási és használati eszközök, a tisztítószerek, a kozmetikumok, a könyvek, az ajándéktárgyak piacán is komoly, jellemzően 20-40, helyenként akár 80 százalékos leértékeléseket tartanak a virtuális térben, ám a fekete péntek nem áll meg az árukereskedelemnél. A szolgáltatások iránt ugyanis az idén még nagyobb érdeklődés mutatkozott a lakosság részéről, mivel a családok már egyre inkább megtehetik, hogy élményekre is, illetve a nem kifejezetten az alapvető megélhetéshez szükséges szolgáltatásokra költsenek. Ez meglátszik az idei black friday kampányban is, amikor a szolgáltatások – például utazás, vendéglátás, nyelvtanfolyam, egyéb oktatás, szépészeti kezelések, kulturális lehetőségek – területén is szembetűnően kedvező ajánlatokkal szálltak be a cégek.

Már november elején elkezdődtek a leárazások
Fotó: Havran Zoltán

Az internetes kereskedelem csúcsszezonja a korábbi évekhez képest korábban, már november elején elkezdődött az idén, a teljes hónapra vetítve 75-80 milliárd forintos online forgalom várható, ami duplája az egy hónapra jutó átlagos értékesítésnek, és 17-18 százalékkal haladja meg a 2018-as november eredményeit – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online kiskereskedelmi index című kutatássorozatának idei negyedik jelentéséből, amelyet tegnap közöltek. Viszonyításképpen: az online boltok a harmadik negyedévben összesen 113 milliárd forintos forgalmat értek el.

A piaci elemzők megállapították: a fekete péntek a korábbi 24 órás rohamból 2019-re az egész novembert meghatározó akciós idénnyé vált, mely a korábbiaknál átgondoltabb, kiszámíthatóbb módon alapozza meg a karácsonyi szezont. Az itteni webáruházak 65 százaléka a november 29-i dátumot tekinti az „igazi” black friday-nek, vagyis ma a piac csaknem kétharmada beszáll az akciós rohamba úgy is, hogy háromnegyedük idén már megtartotta korábban a biztos bevételt jelentő kampányt. Várható, hogy ma és az elkövetkező napokban reklámok dömpingje árasztja el a felhasználók postafiókját, melyek újabb és újabb kedvezményes beszerzésre csábítanak.

Nem pihenhetnek a következő időszakban a csomaglogisztikai cégek sem, amelyek már november eleje óta folyamatosan több küldeményt kezelnek az átlagosnál. A többszöri akciózásnak köszönhetően ugyanakkor az eddigi évekhez képest kiegyensúlyozottabb a futárszolgálatok terhelése. Ráadásul az idén a legtöbben a személyes bolti átvételt választják, és kevesebb webáruház teszi lehetővé az ingyenes házhoz szállítást.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.