Ma hajnalban elstartolt a fekete péntek akciós kampány a nemzetközi és a magyarországi e-kereskedelemben, ennek során megszámlálhatatlanul sok kedvezményes lehetőség közül válogathatnak a karácsonyi ajándékokra vadászó internetezők valamennyi terméktípusban. A webáruházak már jó ideje készülnek az e-piacon évek óta a legnagyobb bevételeket produkáló black friday november végi szakaszára, amely a legtöbb helyen mától vasárnapig tart.
Az eddigi tapasztalatok szerint ahogy tavaly, úgy az idén is az akciózások idején leginkább keresett műszaki, számítástechnikai árucikkeken kívül az ugyancsak népszerű nagyobb háztartási gépekből fogyott az előzetes kampány során a legtöbb, azonban mára még a korábbi éveknél is szélesebb kínálatban kell megtalálnia a fogyasztóknak a legjutányosabb üzletet. Így a nagy értékű háztartási eszközökön kívül többek között a ruházati termékek, a cipők, a játékok, a bútorok, a háztartási és használati eszközök, a tisztítószerek, a kozmetikumok, a könyvek, az ajándéktárgyak piacán is komoly, jellemzően 20-40, helyenként akár 80 százalékos leértékeléseket tartanak a virtuális térben, ám a fekete péntek nem áll meg az árukereskedelemnél. A szolgáltatások iránt ugyanis az idén még nagyobb érdeklődés mutatkozott a lakosság részéről, mivel a családok már egyre inkább megtehetik, hogy élményekre is, illetve a nem kifejezetten az alapvető megélhetéshez szükséges szolgáltatásokra költsenek. Ez meglátszik az idei black friday kampányban is, amikor a szolgáltatások – például utazás, vendéglátás, nyelvtanfolyam, egyéb oktatás, szépészeti kezelések, kulturális lehetőségek – területén is szembetűnően kedvező ajánlatokkal szálltak be a cégek.

Fotó: Havran Zoltán
Az internetes kereskedelem csúcsszezonja a korábbi évekhez képest korábban, már november elején elkezdődött az idén, a teljes hónapra vetítve 75-80 milliárd forintos online forgalom várható, ami duplája az egy hónapra jutó átlagos értékesítésnek, és 17-18 százalékkal haladja meg a 2018-as november eredményeit – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online kiskereskedelmi index című kutatássorozatának idei negyedik jelentéséből, amelyet tegnap közöltek. Viszonyításképpen: az online boltok a harmadik negyedévben összesen 113 milliárd forintos forgalmat értek el.