Az év többi időszakához képest megduplázódik a novemberi webáruházas árengedményekkel kezdődő ünnepi bevásárlási szezonban a házhoz rendelt csomagok száma. Az idei eddigi fogyasztás alapján a lakosság várhatóan a korábbi éveket is meghaladó mértékben költekezik majd karácsonyig az internetes kereskedelemben – jelezték a Magyar Nemzetnek a csomagszállító vállalkozások annak kapcsán, hogy a webáruházak legmasszívabb értékesítési időszaka következik a jövő heti black friday, azaz fekete pénteki akciózás kampánnyal.
A futárcégek naponta 350-400 ezer küldeményt szállítanak házhoz, ez a szám a csúcsidőszakban megduplázódik, vagyis novemberben és decemberben 700-800 ezer csomag kiszállítása várható naponta. Több tíz milliárd forintra tehető az az összeg, amely a házhoz rendelt termékek összértékét adja az ünnepek előtt. Felmérések szerint idén 1,2 millió felnőtt internetező várja a november végi kedvezményes kampányokat, illetve az azt követő időszakot, amikor karácsonyig napról napra nő az internetes áruforgalom.
– Arra számítunk, hogy az idén nagyon jelentősen emelkedik az év végi kiszállítások száma. Az elmúlt években ilyenkor átlagosan kétszer annyi csomagot kellett kézbesítenünk mindennap, mint más napokon – közölte lapunk megkeresésére a GLS Hungary Csomaglogisztikai Kft. ügyvezető igazgatója. Farkas Gergely elmondta: folyamatosan készülnek a kiemelt ünnep előtti hetekre, javában zajlik a kiegészítő munkaerő toborzása, illetve több szinten történnek fejlesztések, így például idén a vállalatnál rendelkezésre áll a szükséges munkaerő, amely elegendő lesz a karácsonyi megrendelések teljesítéséhez.
– Nemsokára befejeződik a szortírozóüzemünk bővítése, amelynek eredményeként óránként harmincezer csomagot tudunk majd kezelni. Idén is bővítettük telephelyeink számát, nyolc újat nyitottunk, és természetesen növeltük a szállítási kapacitásainkat is – sorolta a GKI Digital és az Árukereső 2018-as felmérésén az e-kereskedők által a legstabilabb, legmagasabb minőséget nyújtó szolgáltatónak választott cég vezetője. Mint mondta, továbbra is cél, hogy a megrendelők minél kevesebbet érezzenek meg a csomagforgalom jelentős bővüléséből, például a dobozok több mint 99,7 százalékát már a feladást követő munkanapon megkísérlik kézbesíteni az év végi roham idején is.