Napjaik vannak hátra az internetes vásárlóknak, amíg a jövő héten érkező black friday akciózásokkal hagyományosan megkezdődik az idei karácsonyi bevásárlási szezon, és felkészülhetnek a kedvezményes árakkal csábító termékek dömpingjében az ajándékvadászatra.
Az árérzékenység örök jellemzője a mai fogyasztónak, ezért a magyarul fekete pénteknek nevezett, és már idehaza is az évek során elterjedt tengerentúli marketingfogás, az alkalmi jellegű, nagymértékű árengedmény vissza nem térő lehetőségként tünteti fel a kampányolt termékek megszerzését, holott itt sem árt a megfontoltság.
Az évek alatt ugyanis több trükköt felsorakoztattak a kereskedők a költekezés ösztönzésére, amelyekkel nem árt tisztában lenniük még a rutinos vásárlóknak is. Az egyik tipikus módszer, hogy napokkal az akciózás előtt felárazzák a terméket, vagyis magasabbra állítják be az eredeti árát, hogy majd a felkínált kedvezmény is jelentősebbnek tűnjön.

Sokan vannak ugyanis, akik a százalék mértéke alapján döntenek, és nem gondolnak bele, hogy a végösszeg valóban annyira megéri-e.
Mára olyannyira elterjedt a black friday a hazai piacon is, hogy a legújabb felmérés szerint ebben az évben az aktív internetezők ötöde, vagyis nagyjából 1,2 millió magyar várja a november végi akciókat, bízva a jó ajánlatokban és a széles választékban. Itthon már most is egy-egy bolt emlegeti, de igazából majd a hónap közepétől lehet számítani nagy áresésekre, a hivatalos akciós nap viszonylag későn, november 29-én lesz.
Az ünnepi roham közeledtével, mint minden évben, az Árukereső.hu és a GKI Digital kutatása ezúttal is felmérte az idén mutatkozó vásárlási szokásokat a hazai internetező felnőttlakosság körében. Eszerint az elmúlt négy évet tekintve minden bizonnyal 2019-ben lesz a „leggazdagabb” a magyar internetezők karácsonya.
Egyaránt csúcson van a tervek alapján a személyek száma, akiket megajándékozni terveznek a magyarok, akárcsak az összeg, amennyit szánnak erre a célra.
Idén a tavalyi 41 ezer forint helyett átlagosan 48 400 forintot tervezünk összesen ajándékokra költeni, ami több mint húszezer forinttal haladja meg a négy évvel ezelőtti keretet ugyanezen felméréseken belül. A legtöbben körülnéznek a választás előtt: a vágyott termékről leginkább az ár-összehasonlító oldalakon tájékozódnak, s csak ezt követően böngészik át a webáruházak kínálatát vagy az internetes keresőket.