A magyar fuvarozók is visszakaphatják a vételár egy részét, ha a Daimler, Iveco, DAF, MAN, Volvo/Renault vagy Scania cégtől vásároltak teherautót vagy kamiont 1997 és 2014 között – hirdeti egy német ügyvédi iroda magyar nyelvű honlapján. A közlemény szerint valószínű, hogy a magyar vállalkozók esetében is túlárazás történt, amiért most jelentős kártérítést követelhetnek a gyártóktól. Eddigi szakértői becslések szerint a túlárazás mértéke 10-20 százalék volt minden egyes, hat tonna saját tömeg fölötti, 1997 és 2011 között vásárolt új vagy használt jármű esetén. Ezt az összeget perelhetik vissza a gyártóktól a vásárlók.
Az Európai Bizottság több milliárd eurós bírságot szabott ki a kartellező cégekre. Ami még fontosabb: a bizottság azt is kimondta, hogy a vásárlókat is kár érte, s ezért a túlárazásért mindannyian kártérítést követelhetnek. A kártérítés azonban nem jár automatikusan. Be kell perelni érte a gyártócégeket, s bíróságon kell követelni a visszatérítést. Az egyik müncheni ügyvédi iroda több ezer járműtulajdonossal köt szerződést a Németországban zajló perben való képviseletre. Közreműködésükkel a magyar fuvarozók is részt tudnak venni ebben a folyamatban. A német iroda képes akár hosszú éveken át finanszírozni a pereskedést, azaz megelőlegezni az ügyvédi, szakértői és bírósági költségeket.
De nemcsak német jogászcsapatok működnek közre a kamionkartell ügyében, hazánkban is van olyan iroda, amely vállalja a teherautó-vásárlók képviseletét. A legnagyobb magyar pertársaság együttes jogi képviseletét a NiT Hungary szervezésében egy ügyvédi iroda peres csoportja látja el: több mint ezer tehergépjármű vonatkozásában és több mint száz károsult vállalkozás képviseletében, Magyarország 17 törvényszéke előtt indított egyidejűleg kártérítési pereket, összesen mintegy két és fél milliárd forint és kamatai megfizetését követelve a kartellben részt vevő tehergépjármű-gyártóktól.
Nemrég megkezdődött Münchenben az a per, amelyet európai fuvarozók indítottak a kamionok gyártóival szemben. Három gyűjtőperben összesen 200 ezer jármű vásárlása ügyében több mint hétezer cég perel a kontinens 26 országából. Köztük van a Waberer’s is, amely 2017 nyarán nyújtott be keresetet a közepes és nehéz-tehergépjárművek összehangolt árazása miatt. A müncheni törvényszéken már sor került a per első tárgyalására. Az érintett szállítmányozók összesen 827 millió euró (272,277 milliárd forint) kártérítést követelnek.