Megtévesztő kereskedelmi gyakorlat miatt szabott ki 1,8 milliárd forintos bírságot a Telenor Magyarország Zrt.-re a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A távközlési cég vitatja a döntést, a bírság összegét súlyosan aránytalannak véli, ezért bírósághoz fordul – számolt be róla a távirati iroda.
A GVH közleménye szerint a Telenor jogsértést követett el és tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósított meg a fogyasztókkal szemben 2016 és 2017 között, amikor Telenor Blue tarifacsomagjában a lakosságnak esetenként 0 forintért kínált készülékeket. A cég ugyanis a csomagot népszerűsítő kommunikációban nem tájékoztatta a fogyasztókat arról, hogy ha készülékvásárlási lehetőséggel is élnek, akkor számukra az előfizetői díj magasabbá válik, mint ha kizárólag előfizetésre vonatkozó szerződést kötnek ugyanakkora hűségidő vállalása mellett.
Így a fogyasztóknak többletköltségük keletkezett a készülékvásárlással. A fogyasztók így a döntésük előtt nem szerezhettek tudomást arról, hogy készülék vásárlásával magasabb előfizetési díj terheli majd őket a teljes, 24 hónapos elköteleződési időtartam alatt, és így nem tudtak élni azzal a lehetőséggel sem, hogy egy máshol, olcsóbban vett készülék mellé vásárolják meg ugyanazt az előfizetést olcsóbban a Telenortól.
A Telenor az MTI-vel azt közölte: álláspontja szerint a reklámkampányban nagy összegű ártámogatást adott a fogyasztóknak, így a GVH olyan gyakorlatot kifogásol, ami az ügyfelek döntő többségének biztosan kedvező volt.