Már tart az év legforgalmasabb időszaka az üzletekben, amelynek során az Auchan például ötszázalékos forgalomnövekedésre számít az előző évhez képest. Ez megfelel a tavalyi bővülésnek – közölte a vállalat az MTI megkeresésére. A francia láncnál decemberben a forgalom – mely az évi forgalom 15 százalékát teszi ki – általában csaknem hetven százalékkal, a vásárlások értéke pedig akár harminc százalékkal több, mint az év többi hónapjában.
A legtöbb termék a műszaki cikkekből fogy, a növekedés negyvenszázalékos, de a szezonális árucikkek is kapósak: a dekorációk forgalma húsz, a bejgli és a finompékáruké 15 százalékkal, a játékoké és a csokoládéé pedig csaknem tíz százalékkal nő ilyenkor az Auchanban. Jelezték: már elkezdődött az élelmiszerek forgalmának növekedése, de a legtöbben december 21-én és 22-én vesznek majd ételalapanyagokat, italokat.
A korábbi tapasztalatok alapján a Tesco áruházaiban a vásárlók számában és az átlagos költésekben is harminc százalék körüli növekedést várnak – jelezte a cég. Ahogy más láncoknál, úgy a hipermarketekben is a december 24-ét megelőző hét napban a legkiemelkedőbb a vásárlók átlagos költése. Húsokból 25 százalékkal nőnek az eladások, az egész éves hús- és halforgalom mintegy 25-30 százalékát ilyenkor vásárolják meg a fogyasztók a Tesco üzleteiben. A bejglikből például több százezres eladott mennyiséggel számolnak.
A Tescónál népszerű az online kiszállítás is, amely a karácsonyi időszakban az átlagosnál 25-30 százalékkal több rendelést jelent. A tapasztalat az, hogy a vásárlók ugyanazokat a termékeket választják, mint az áruházakban, ám az átlagos webes kosárérték nagyságrendileg 4-5-szöröse az átlagos áruházi kosárértéknek – közölték.

Fotó: Bach Máté
A magyar üzletekben is sűrű a látogatottság, a CBA például öt-hat százalékkal nagyobb forgalomra számít decemberben az előző évhez mérten. Idén eleve magasabb volt az átlagos forgalom a láncnál, ahol az őszi hónapokhoz képest 20-25 százalékos többletet jegyeznek az ünnepi hónapban. Jelezték, hogy ezekben a napokban a bevételek fölfutásában a szezontermékek, a csokoládéfigurák, a szaloncukor, a különféle díszek, az egyéb kiegészítők bőséges kínálatának nagy szerepe van, emellett bővül a kereslet a sütés kellékei, a húsféleségek, az alkoholos italok iránt.