A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 350 millió forintra bírságolta a Magyar Telekomot, az összeg azonban csökkenthető a fogyasztóknak nyújtott kompenzációval. A hivatal tájékoztatása szerint a szolgáltató 2018. február 1. és 2018. március 31. között megtévesztette ügyfeleit a Most generáció kampányában alkalmazott, maximális sebességű hálózatra utaló állításával. A kifejezéssel ugyanis azt sugallta, hogy az előfizetőknek a lehető legnagyobb sebességet biztosítja hálózatán, miközben azt valójában csak egy szűkebb előfizetői kör érhette el.
A GVH jelezte: először alkalmazott lépcsős, feltételes bírságmeghatározást. Ennek lényege, hogy a vállalkozásnak nem kell megfizetnie az összeg egy részét, ha a megjelölt határidőig igazolja, hogy vállalásainak megfelelően kompenzálta a jogsértésben potenciálisan érintett előfizetőit.
A Magyar Telekom vállalásának lényege, hogy határozott időtartamú, hűségnyilatkozattal terhelt szerződését határozatlan időtartamúra módosítja azokkal a vezetékes és mobilinternetes előfizetőivel, akik azt a kifogásolt kampány időszakában és az azt követő két hónapban kötötték.
A Magyar Telekom a döntést jogorvoslattal nem támadta meg, a megállapított jogsértést azonban nem ismeri el. Mint a távirati irodával közölték, ügyfeleik érdekeit szem előtt tartva az eljárásban felajánlásokat tettek az érintettek kompenzálására.