Elkezdődött a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) magyar divatmentoring programja, amelyben tíz magyar divatmárka kap lehetőséget arra, hogy elismert hazai szakemberektől sajátítsák el a márkaépítéshez és -fejlesztéshez szükséges üzleti, stratégiai és marketingelméleti tudást.
A programról Bata-Jakab Zsófiát, az ügynökség vezetőjét kérdeztük, aki kiemelte, hogy a Camera Nazionale della Moda Italianával (olasz divatkamara, CNMI) kialakított nemzetközi mentorprogram mellett szükség volt egy hazai változatra, ugyanis a CNMI által nyújtott tudás leginkább azoknak segít, akik nemzetközi szinten szeretnének érvényesülni. A magyar divatmentoring program egyrészt a CNMI-programjának megalapozása, másrészt segítségnyújtás azon márkáknak, amelyek – legalábbis egyelőre – főként a hazai piacon képzelik el a jövőjüket.

Fotó: Kurucz Árpád
– Az egyetemről kikerült tervezők nagyon kreatívak, de az üzleti tudásuk gyakran fejlesztésre szorul – világította meg a problémát Bata-Jakab Zsófia, hozzátéve, hogy a magyar mentorprogram fő témái az üzletfejlesztéshez, az adott márka gazdasági stabilizációjához kapcsolódnak.
– A programok úgy vannak kialakítva, hogy a márkafejlesztésre, a trendkutatásra, a termékértékesítésre vonatkozóan a mentoráltjaink minél átfogóbb tudást kapjanak.
A digitalizáció által kínált lehetőségek megismerése is a tananyag része – fogalmazott az ügynökség vezetője, aki szerint a program egyben felkészíti az érdeklődő márkákat a CNMI mentorprogramjára, ahol már sokkal nagyobb a hangsúly a termék küllemén, eladhatóságán és minőségén, illetve azon, hogy megállja-e a helyét a nemzetközi piacon. – A CNMI mentorprogramja előtérbe helyezi a termékstruktúrát, a termékskála kialakítását – fogalmazott a vezérigazgató.
A hazai mentorprogramra visszatérve kiemelte: nyílt pályázaton keresték a mentoráltakat, amire harminc márka jelentkezett. – A jelentkezési feltétel egy rövid üzleti terv leadása és a márkacélok megfogalmazása volt. A jelentkezési anyagokról ötfős szakmai zsűri döntött – mesélt a mentorprogram kezdeteiről az ügynökség vezetője, aki hozzátette, hogy olyan elismert magyar szakembereket kértek fel a mentorálásra, akiknek komoly nemzetközi tapasztalataik vannak, a zsűribe pedig két szakembert is a CNMI delegált.