Szigorítani és pontosítani kellene az utasok kártérítésére vonatkozó szabályokat a légiközlekedésben – mondta Bolyó Anikó, a Flight-refund kft. ügyvezetője hétfő reggel az M1 aktuális csatornán.
Az ügyvezető elmondta: pontosításra azért lenne szükség, hogy az utasok is tisztában legyenek azzal, mikor igényelhetnek kártérítést. A légitársaságok például gyakran hivatkoznak rendkívüli körülményre, amikor elutasítják a kártérítést, de azt már nem magyarázzák meg, hogy mi is pontosan ez a körülmény.
Egy németországi felmérés szerint az utasok 86 százaléka nincs tisztában a saját jogaival – mondta.
Ha a törvény pontosan felsorolná, hogy mi tartozik az említett kategóriába, akkor az utas azzal is tisztában lenne, hogy mire nem vonatkozik a kártérítés, így könnyebben érvényesíthetné jogait – tette hozzá.
Szólt arról is, a kártérítés mellett kárenyhítési kötelezettségük is van a légitársaságoknak, ami például adott esetekben az utasok ellátását, elszállásolását jelenti.