Többet költöttünk tavaly a boltokban, a drogériákban

Évek óta kitart a hazai kiskereskedelem lendülete, amely a kontinentális átlagon felül kitartóan Európa élbolyába emelkedik a lakosság bolti fogyasztásával. A ­Nielsen jelentése szerint csaknem 2500 milliárd forintot hagytunk tavaly csak az élelmiszert és vegyi árut kínáló üzletekben.

2020. 02. 05. 11:30
Leginkább a diszkontokban hagyott sok pénzt a hazai lakosság Fotó: Éberling András
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Sorjáznak a tavalyi év boltokban mért lakossági fogyasztásának eredményei. Ma a Központi Statisztikai Hivatal meglehetősen pontos forgalmi jelentése érkezik 2019-ről, amelyet az online péntárgépeken keresztül gyűjtött adatokból számoltak ki. Az előzetes várakozások szerint rekordot döntött a kiskereskedelem az előző esztendőben.

Kedden a Nielsen piackutató vállalat a piac egy nagyobb szeletéről adott ki számokat. Ezeken meglátszik a bérek folyamatos emelkedése, a stabilabb jövedelmi viszonyok miatti fogyasztói bizalom: csaknem 2500 milliárd forintot költöttek a magyarok tavaly a vegyes termékkörű élelmiszerboltokban, ezek közül is a legtöbbet a diszkontokban, a jelentős összeget 17 ezer, nyers- és alapanyagokat, illetve háztartási fogyasztási cikkeket árusító üzletben tett vásárlásból számolta ki a Nielsen. A piackutató cég szerint a beszerzések mértéke az előző esztendőben hét százalékkal haladta meg a 2018-as összesített éves forgalom összegét, míg mennyiségben mérve mintegy két százalékkal több termék került a kosárba tavaly.

Leginkább a diszkontokban hagyott sok pénzt a hazai lakosság
Fotó: Éberling András

Élelmiszerekre kétezermilliárd forintot költöttünk, ami hétszázalékos értékbeli növekedés. Az előző évben az alapanyagokból javarészt gyártói márkák kerültek a kosarakba, nem pedig a láncok saját márkás termékei. A legnagyobb mennyiséget feldolgozott húsból, sörből és sajtból vásároltunk.

A tartós fogyasztási eszközök, iparcikkek eladásaiban is jelentős bővülés mutatkozott. Mindössze hat százalékkal emelkedett a háztartási vegyi áruk és a testápolási termékek növekedési üteme, ami éves viszonylatban 470 mil­liárd forintos értékbeli többletforgalmat jelent. E termékkörben az élen továbbra is a mosószerek állnak, illetve az egészségügyi papírok és az öblítők. Érdekesség, hogy az utóbbi körben a háztartási tisztítókendők és az arcápolási termékek eladásai a mindennapos vásárlások során különösen megnőttek, az élelmiszerek közül pedig a probiotikus tejitalokból fogyott jóval több.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.