Megszerezte a Nielsen piackutató cég az áruházak eredményeit abból az időszakból, amikor a koronavírus miatti aggodalom miatt fellángolt itthon a vásárlási láz. Tegnap közölték: 25 százalékkal emelkedett a nemzetközi kiskereskedelmi láncok értékbeli forgalma a COVID-19 miatti félelmek hatására 2020. február 24. és március 1. között, az észak-olaszországi lezárások első híradásai után.
Az értékben mért többletet a hiper-, szupermarketek és a drogériák szkennelt adatai alapján leginkább az egészségvédelmet célzó termékek és a tartós élelmiszerek átlagosnál jelentősen nagyobb kereslete adta, mivel a családok a megelőzés szakaszában feltöltötték kamráikat, és fokozták a fertőtlenítéssel, higiéniával járó otthoni teendőket.
A számok szintjén visszaköszön a felfokozott áruházi hangulat: a Nielsen adatai szerint a tisztálkodási és higiéniai termékekből 142 százalékkal, míg fertőtlenítőszerből 91 százalékkal fogyott több a vizsgált napokban, az előző év ugyanezen időszakához mérten. Az alapanyagok iránt hirtelen ugrott meg a vásárlói igény, a felhalmozás részeként az élelmiszerek közül legtöbbször a cukor, a liszt és a száraztészta vonalkódját húzták le a pénztáraknál.
A múlt hét előtt átmenetileg elfogytak a fertőtlenítők és kéztisztítószerek, és például a vitaminokból is 108 százalékos volt a forgalomnövekedés. – Mindez azt jelzi, hogy a félelem arra készteti a fogyasztókat, hogy felkészüljenek egy esetlegesen elhúzódó járványra és karanténhelyzetre – állapította meg a Nielsen.