A forgalmi adatok tükrözik a hangulatot

2020. 03. 11. 8:48
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Megszerezte a Nielsen piackutató cég az áruházak eredményeit abból az időszakból, amikor a koronavírus miatti aggodalom miatt fellángolt itthon a vásárlási láz. Tegnap közölték: 25 százalékkal emelkedett a nemzetközi kiskereskedelmi láncok értékbeli forgalma a COVID-19 miatti félelmek hatására 2020. február 24. és március 1. között, az észak-olaszországi lezárások első híradásai után.

Az értékben mért többletet a hiper-, szupermarketek és a drogériák szkennelt adatai alapján leginkább az egészségvédelmet célzó termékek és a tartós élelmiszerek átlagosnál jelentősen nagyobb kereslete adta, mivel a családok a megelőzés szakaszában feltöltötték kamráikat, és fokozták a fertőtlenítéssel, higiéniával járó otthoni teendőket.

A számok szintjén visszaköszön a felfokozott áruházi hangulat: a Nielsen adatai szerint a tisztálkodási és higiéniai termékekből 142 százalékkal, míg fertőtlenítőszerből 91 százalékkal fogyott több a vizsgált napokban, az előző év ugyanezen időszakához mérten. Az alapanyagok iránt hirtelen ugrott meg a vásárlói igény, a felhalmozás részeként az élelmiszerek közül legtöbbször a cukor, a liszt és a száraztészta vonalkódját húzták le a pénztáraknál.

A múlt hét előtt átmenetileg elfogytak a fertőtlenítők és kéztisztítószerek, és például a vitaminokból is 108 százalékos volt a forgalomnövekedés. – Mindez azt jelzi, hogy a félelem arra készteti a fogyasztókat, hogy felkészüljenek egy esetlegesen elhúzódó járványra és karanténhelyzetre – állapította meg a Nielsen.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.