A járvány alatt sem áll le a tram-train projekt

Zavartalanul zajlik a tram-train építkezése a járvány idején Szegeden és Hódmezővásárhelyen. Ezekben a hetekben kezdődik egy karbantartó telep, remíz építése Szeged rendező-pályaudvarán.

2020. 03. 30. 5:45
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Módosította a napokban a megrendelő Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő és a kivitelező Homlok Építő Zrt. a Szeged–Hódmezővásárhely ­tram-train építési szerződését az uniós közbeszerzési értesítő hirdetménye szerint.

A kivitelezési összeg nem változott, az érintett szerződés vállalkozói díja 3,2 milliárd forint. Az érintett feladat a tram-train járműveinek takarítására és karbantartására szánt járműtelep építése Szeged-Rendező állomáson. A remízben nyolc jármű rendszeres karbantartásait lehet majd elvégezni. A vasbeton pillérvázas járműkarbantartó épülete három fő egységből áll majd.

Egy nagy belmagasságú, teljes hosszán daruzott, két javítóvágányos karbantartócsarnokból, egy nagy belmagasságú, középaknás esztergacsarnokból, valamint a karbantartócsarnok északi oldalfalához csatlakozó, földszintes kialakítású, kiszolgáló épületrészből. Hódmezővásárhelyen ősszel már próbaüzem kezdődik, az év végére pedig a nagyvasúti vonalon teljes lehet a közlekedés. A nagyvasúti részen folyamatosan dolgoznak, minden esély megvan arra, hogy decemberben helyreáll a Békéscsaba–Hódmezővásárhely–Szeged közötti nagyvasúti közlekedés.

Az egész világon komoly gondokat okoz a koronavírus, azonban a tram-train munkálatai folytatódnak. Konda Imre főmérnök a Promenád.hu-nak elmondta, hogy jelenleg 25-30 fő dolgozik otthonról: ők azok, akik a tervezéssel, illetve a papírmunkával foglalkoznak.

Az építkezésen körülbelül harminc munkás dolgozik kis csoportokban, a személyes érintkezést kerülik, valamint kézfertőtlenítő is a rendelkezésükre áll. Ezenkívül a csoportvezető minden reggel ellenőrzi, hogy ­egészségesek-e a munkások. A szakember kifejtette, hogy jelenleg nincs csúszás.

A vállalkozók nem jeleztek anyag- vagy alkatrész­hiányt, azonban ez a jelenlegi helyzetre igaz. A tram-train járművei Spanyolországban, Sevillában készülnek, és Olaszországból is érkeznek alkatrészek, így a járművek esetében elképzelhető némi csúszás.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.