Folytatódik az M1-es felújítása

Folytatódik az M1-es autópálya főváros környéki szakaszainak a felújítása. Az M0-s és Tatabánya között mindkét irányban megújul a sztráda az év végére. A korábbi elképzelések szerint idén nyárra elkészülnek az engedélyezési tervek a pálya hatsávosra bővítéséhez.

2020. 03. 05. 7:34
Egyes helyeken forgalomkorlátozásra kell számítani Fotó: MTI Fotó: Koszticsák Szilárd
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Folytatódnak a felújítási munkálatok az M1-es autópályán a herceghalmi felhajtó és a bicskei csomópont környezetében. Kezdetben a leállósávot újítják fel az autópálya Győr felé vezető oldalán, elsőként a zsámbéki pihenő és a bicskei csomópont környezeté­ben.

Az autósoknak érdemes indulás előtt tájékozódniuk a 28-as és 31-es kilométerszelvények közötti, valamint a 38-as kilométerszelvény környezeté­ben végzett munkák ideje alatt az autó­pálya Győr felé vezető oldalán, ahol a leállósáv zárása mellett két szűkített sávon haladhat a forgalom. A munkaterület környezetében óránként 80 kilométeres sebességkorlátozást és a teherautóknak előzési tilalmat vezetnek be. A kiépített terelés mellett napközben mozgó korlátozásra is készülniük kell az autósoknak, ezeken a szakaszokon átmenetileg egyetlen forgalmi sávra szűkül majd a forgalom.

Egyes helyeken forgalomkorlátozásra kell számítani
Fotó: MTI Fotó: Koszticsák Szilárd

A beruházást a Magyar Közút Nonprofit Zrt. tavaly augusztusban kezdte meg. A Budapest és Hegyeshalom felé vezető oldalakon összesen 71 kilométernyi szakasz újul meg Tatabánya és Budapest között. A beruházás során az M0-s autópálya és Tatabánya-Újváros közötti eddig kimaradt szakaszok felújítását is elvégzik, a munkát előreláthatóan novemberben fejezik be.

A beruházás teljes költsége meghaladja a bruttó 22,2 milliárd forintot, amelyet a központi költségvetés biztosít. Időközben zajlik az előkészítése a magyar fővárost Béccsel összekötő autópálya Budapest és Győr közötti szakasza kétszer három sávosra bővítésének is. Ezt indokolja az utóbbi évtizedben megduplázódott járműforgalom, ezen belül a teherforgalom. Miként Nyugat-Európa forgalmas sztrádáin, az M1-esen is összefüggő kamionfolyam foglalja el a külső sávot. Az autópálya két ütemben épül majd át.

Az első munkaterület az M1–M0-csomóponttól az M1 Tatabánya-Újváros csomópontjáig tart, ez a szakasz 47 kilométer hosszú. Egyszerre történik a sávbővítés és a meglévő pálya rekonstruk­ciója, a műtárgyak szélesítése, valamint a pihenőhelyek fejlesztése is. Ugyancsak megújul a bicskei mérnökségi telep is. A második szakasz Tatabánya-Újváros csomóponttól Győr M1–M19-es csomópontig tart, a szakasz 46 kilométer hosszú. Jelenleg a tervezés és a különféle engedélyek megszerzése zajlik, idén nyárra készülhet el a teljes építési engedélyezési dokumentáció.

Ezt követi majd a kivitelezés szakaszosan, a forgalom fenntartása mellett. Emellett zajlik a Komárom–Kisbér és Kisbér–Székesfehérvár közötti, jelenleg két számjegyű utak négysávosításának tervezése. Az útvonal alternatívát kínál majd az országot Románia, Szerbia felé elhagyó tranzitforgalomnak az M1–M0–M5 főváros környéki, zsúfolt szakaszaival szemben.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.