Folytatódik az M1-es felújítása

Folytatódik az M1-es autópálya főváros környéki szakaszainak a felújítása. Az M0-s és Tatabánya között mindkét irányban megújul a sztráda az év végére. A korábbi elképzelések szerint idén nyárra elkészülnek az engedélyezési tervek a pálya hatsávosra bővítéséhez.

2020. 03. 05. 7:34
Egyes helyeken forgalomkorlátozásra kell számítani Fotó: MTI Fotó: Koszticsák Szilárd
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Folytatódnak a felújítási munkálatok az M1-es autópályán a herceghalmi felhajtó és a bicskei csomópont környezetében. Kezdetben a leállósávot újítják fel az autópálya Győr felé vezető oldalán, elsőként a zsámbéki pihenő és a bicskei csomópont környezeté­ben.

Az autósoknak érdemes indulás előtt tájékozódniuk a 28-as és 31-es kilométerszelvények közötti, valamint a 38-as kilométerszelvény környezeté­ben végzett munkák ideje alatt az autó­pálya Győr felé vezető oldalán, ahol a leállósáv zárása mellett két szűkített sávon haladhat a forgalom. A munkaterület környezetében óránként 80 kilométeres sebességkorlátozást és a teherautóknak előzési tilalmat vezetnek be. A kiépített terelés mellett napközben mozgó korlátozásra is készülniük kell az autósoknak, ezeken a szakaszokon átmenetileg egyetlen forgalmi sávra szűkül majd a forgalom.

Egyes helyeken forgalomkorlátozásra kell számítani
Fotó: MTI Fotó: Koszticsák Szilárd

A beruházást a Magyar Közút Nonprofit Zrt. tavaly augusztusban kezdte meg. A Budapest és Hegyeshalom felé vezető oldalakon összesen 71 kilométernyi szakasz újul meg Tatabánya és Budapest között. A beruházás során az M0-s autópálya és Tatabánya-Újváros közötti eddig kimaradt szakaszok felújítását is elvégzik, a munkát előreláthatóan novemberben fejezik be.

A beruházás teljes költsége meghaladja a bruttó 22,2 milliárd forintot, amelyet a központi költségvetés biztosít. Időközben zajlik az előkészítése a magyar fővárost Béccsel összekötő autópálya Budapest és Győr közötti szakasza kétszer három sávosra bővítésének is. Ezt indokolja az utóbbi évtizedben megduplázódott járműforgalom, ezen belül a teherforgalom. Miként Nyugat-Európa forgalmas sztrádáin, az M1-esen is összefüggő kamionfolyam foglalja el a külső sávot. Az autópálya két ütemben épül majd át.

Az első munkaterület az M1–M0-csomóponttól az M1 Tatabánya-Újváros csomópontjáig tart, ez a szakasz 47 kilométer hosszú. Egyszerre történik a sávbővítés és a meglévő pálya rekonstruk­ciója, a műtárgyak szélesítése, valamint a pihenőhelyek fejlesztése is. Ugyancsak megújul a bicskei mérnökségi telep is. A második szakasz Tatabánya-Újváros csomóponttól Győr M1–M19-es csomópontig tart, a szakasz 46 kilométer hosszú. Jelenleg a tervezés és a különféle engedélyek megszerzése zajlik, idén nyárra készülhet el a teljes építési engedélyezési dokumentáció.

Ezt követi majd a kivitelezés szakaszosan, a forgalom fenntartása mellett. Emellett zajlik a Komárom–Kisbér és Kisbér–Székesfehérvár közötti, jelenleg két számjegyű utak négysávosításának tervezése. Az útvonal alternatívát kínál majd az országot Románia, Szerbia felé elhagyó tranzitforgalomnak az M1–M0–M5 főváros környéki, zsúfolt szakaszaival szemben.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.