Gigaüzletet nyert el a magyar vasúti járműipar

Életbe lépett az orosz Transmashholding és magyar partnere, valamint az Egyiptomi Nemzeti Vasutak közötti szerződés, amely szerint öt év alatt 1300 vasúti személyvagont szállítanak az afrikai vasúttársaságnak. A finanszírozást a magyar Eximbank és az orosz Roseximbank biztosítja.

2020. 04. 22. 20:19
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hatályba lépett az 1,3 milliárd eurót meghaladó, az Egyiptomi Nemzeti Vasutak (ENR) történetének legnagyobb beszerzésesének finanszírozási megállapodása a Transmashholding (TMH) orosz ipari csoport által gyártott 1300 személyszállító vagon szállítására – közölte lapunkkal a svájci-orosz TMH. Az ENR igazgatótanácsának elnöke szerint ez a hitelmegállapodás jelentette a szerződés jóváhagyásának utolsó mérföldkövét. A pénzt a magyar Eximbank és az orosz Roseximbank biztosítja a két ország nemzeti export-import ügynökségeinek biztosítási fedezetével.

Kirill Lipa, a TMH vezérigazgatója a megállapodás kapcsán azt mondta, hogy az egyiptomi üzlet tető alá hozása az egyik legfontosabb projektjük. Jelentőségét az adja, hogy Oroszország szorosabbra tudja vonni kapcsolatait Egyiptommal és Magyarországgal, hozzájárul az orosz és magyar vállalkozások nemzetközi jelenlétének bővítéséhez, valamint az orosz és magyar közlekedési ipar fejlődéséhez. Veronika Nikishina, a Russian Export Center (REC) vezérigazgatója szerint a koronavírus-járvány ellenére az összes érintett fél mindent megtett, hogy a szerződés hatályba lépjen. Ebben fontos szerepet játszott az egyedülálló finanszírozási megoldás, amelyet a REC-csoport készített magyar kollégáikkal együttműködésben, és amely kedvezőbb volt, mint a kínai, olasz, indiai, spanyol és romániai versenytársaké.

A járművek tesztelése már megkezdődött Magyarországon, két harmadosztályú prototípus már próbafutását végzi az ENR pályáján Egyiptomban, a másik tanúsítási eljárás alatt áll hazánkban. A TMH vezette konzorcium összesen 500 harmadosztályú vagont állít majd elő gravitációs szellőzéssel és 500-at légkondicionálóval, 180 másodosztályú járművet és 90 elsőosztályú kocsit légkondicionálóval, továbbá 30 másodosztályú étkezőkocsit. Az összes vagont felkészítik Egyiptom kontinentális és part menti éghajlatának sajátosságaira, így a járművek várható élettartam 40 év lesz. A szerződés teljesítési ideje a hatályba lépésétől számítva öt év.

A közlemény nem tér ki arra a sajtóban korábban megjelent hírre, hogy a TMH magyar partnere az orosz-magyar tulajdonosi hátterű TMH Hungary Invest Zrt., amely adásvételi szerződést kötött a 90 százalékban állami és tíz százalékban a dolgozók tulajdonában lévő Dunakeszi Járműjavító Kft.-vel – az 1300 egyiptomi vasúti kocsi egy részét Dunakeszin készítik, így a projekt öt évre ellátja munkával a patinás vasúti járműgyárat.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.